Mediakutsu: Turun yliopisto panostaa digitaalisiin tulevaisuuksiin ‒ tervetuloa Digital Futures -aloitusseminaariin 9.3.

06.03.2017

Turun yliopiston Digital Futures -profilaatio vauhdittaa poikkitieteellistä, digitaalisuutta hyödyntävää tutkimus- ja koulutusyhteistyötä. Aloitusseminaarin ohjelma pitää sisällään digitaalisuuteen liittyviä ajankohtaisia asiantuntija-alustuksia sekä poikkitieteellisen tutkimuksen digitaalista tulevaisuutta esittelevän demo-osion. Median edustajat ovat tervetulleita tilaisuuteen tutustumaan käynnistyvään yhteistyöhön.

​Turun yliopiston tiedote 6.3.2017
Digital Futures -profilaatio tarjoaa Turun yliopiston tutkijoille uuden polven laboratorion ja verkostoitumismahdollisuuksia digitaalisuuden alueella sekä mahdollisuuden tiivistää yhteistyötä kansallisesti ja kansainvälisesti muiden yliopistojen, tutkimuslaitosten, yritysmaailman ja viranomaisten kanssa. Digital Futures on saanut rahoitusta Suomen Akatemian Profi2-ohjelmasta, jonka avulla Suomen Akatemia tukee yliopistojen profiloitumista.
Digital Futures -aloitusseminaari järjestetään 9.3.2017. Seminaarissa kuullaan digitaalisuuteen liittyviä ajankohtaisia asiantuntija-alustuksia, muun muassa F-Secure Oyj:n tutkimusjohtaja Mikko Hyppösen keynote-puheenvuoro netin pimeästä puolesta.
Lisäksi tilaisuudessa esitellään poikkitieteellisen tutkimuksen digitaalista tulevaisuutta. Tilaisuuden päättävässä demo-osiossa kuullaan, millaisia mahdollisuuksia esimerkiksi terveysdatan ja paikkatiedon yhdistämisessä on. Demossa käsitellään myös datan yhdistelemisen lainsäädännöllisiä raameja sekä sitä, miten tuloksista syntyy kaupallisia innovaatioita sekä tietoa päätöksenteon tueksi.
DIGITAL FUTURES -ALOITUSSEMINAARI
Aika: 9.3.2017 klo 9.00‒12.00
Paikka: ICT-talo, Alpha-sali, Joukahaisenkatu 3-5, 1. krs
Ohjelma:
9.00‒9.30
Kahvi
9.30‒9.45
Avaussanat
Vararehtori Kalle-Antti Suominen, Turun yliopisto
9.45‒10.15
Netin pimeä puoli
Tutkimusjohtaja Mikko Hyppönen, F-Secure Oyj
10.15‒10.45
Millaisia ovat Suomen eväät matkalle yksilöllisen terveyden- ja oppimisen kansainväliseen kärkeen ‒ ja viekö reitti sinne Aasian kautta?
Matti Hämäläinen, DIMECC, China - Finland Strategic ICT Alliance
10.45‒11.15
Tutkimuksen ja innovaatioiden kautta parempaa elämän laatua
Toimitusjohtaja Juha Ylä-Jääski, Tekniikan Akatemia TAF
11.15‒11.50
Digitaalinen tulevaisuus – tähtäimessä yhteiskunnallisesti vaikuttava tiede:
Demo terveysdatan ja paikkatiedon yhdistämisestä

Professori Risto Kalliola ja tutkijatohtori Hanna Luhtala, maantieteen ja geologian laitos
Erikoistutkija Samu Kurki ja erikoistutkija Antti Karlsson, Auria Biopankki
Professori Tuomas Mylly, oikeustieteellinen tiedekunta
Professori Anne Kovalainen, Turun kauppakorkeakoulu

Digital Futures -aloitusseminaari on osa Turku Science Park Oy:n koordinoimaa Turku ICT Week -tapahtumakokonaisuutta.
www.turkuictweek.fi
Lisätietoja: