Mediakutsu: Virtuaalitodellisuus avaa yrityksille uusia mahdollisuuksia

05.12.2016

Turun yliopisto on kehittänyt yhdessä meri- ja teknologiateollisuuden kanssa virtuaalista esittely-ympäristöä suomalaisille meri- ja teknologiteollisuuden yrityksille. Tavoitteena on lisätä uusimman viestintäteknologian ja digitaalisten mahdollisuuksien hyödyntämistä yritysten markkinointiviestinnässä ja myynnissä.

Turun yliopiston tiedote 5.12.2016
VirtualExpo.fi-esittely-ympäristöä esitellään Boost your business with virtual reality -tilaisuudessa keskiviikkona 7.12.2016 kello 9.30‒12.30. Median edustajat ovat tervetulleita tilaisuuteen.
Aika: ke 7.12.2017 klo 9.30‒12.30
Paikka: Koneteknologiakeskus Turku (Lemminkäisenkatu 28, 20520 Turku), 2. krs, seminaaritila Verstas
Ohjelma:
9.30
Ilmoittautuminen ja kahvitarjoilu
9.40
Animaatioiden sekä virtuaalitodellisuuden ja lisätyn todellisuuden mahdollisuudet teollisuudelle
Teemu Erämaa, Nopia Oy
10.00
Hankkeen tulosten esittely
Tuomas Mäkilä, VirtualExpo.fi
10.20
Blue Industry Park
Sami Pietilä, Turku Science Park Oy
10.40
3D-mallit pk-yrityksen liiketoiminnassa: Käyttökohteet ja tuotantoprosessi
Samu Sundberg, Elomatic Oy
11.10
Jäänmurtajan immersiivinen virtuaalimalli myynnin tukena – Case Aker Artic
Pasi Korhonen, Meidanstudio Oy
11.40
Virtuaalitodellisuuteen ja sen teollisiin sovelluksiin tutustuminen OculusRift- ja HTC Vive -virtuaalilasidemot
Yliopiston ja yhteistyökumppaneiden edustajia on mahdollista haastatella esitysten jälkeen.
VirtualExpo.fi on virtuaalinen esittely-ympäristö suomalaisille meri-ja teknologiateollisuuden yrityksille. Meri- ja teknologiateollisuuden 3D-messut/VirtualExpo.fi -hanke on toteutettu osana työ-ja elinkeinoministeriön meriteollisuuden toimintaympäristön kehittämisohjelmaa.
Turun yliopistosta hankkeessa ovat mukana Merenkulkualan koulutus- ja tutkimuskeskus (MKK) sekä Technology Research Center (TRC). Hankkeen muut partnerit ovat Koneteknologiakeskus Turku Oy ja Prizztech Oy.
tutkija Minna Alhosalo, Turun yliopiston Merenkulkualan koulutus- ja tutkimuskeskus, minna.alhosalo@utu.fi, p. 040 176 4520
erikoistutkija Tuomas Mäkilä, Turun yliopiston Technology Research Center, tuomas.makila@utu.fi, p. 040 541 8955
www.virtualexpo.fi

Luotu 05.12.2016 | Muokattu 05.12.2016