Mediakutsu: WIS 2018 -konferenssi 27.‒29.8. pohtii tasa-arvon toteutumista yhteiskunnassa

24.08.2018

Turun yliopistolla järjestetään 27.‒29.8.2018 seitsemäs Well-Being in the Information Society -konferenssi, joka pureutuu yhteiskunnan epätasa-arvoon eri näkökulmista teemalla ”Fighting inequalities”.

​Turun yliopiston tiedote 24.8.2018

Jo seitsemättä kertaa järjestettävä WIS-konferenssi kokoaa yhteen tieteen ja yrityselämän toimijoita. Konferenssissa tarkastellaan tasa-arvon toteutumista yhteiskunnassa, jossa epätasa-arvoa voi löytyä arvaamattomistakin dimensioista tunnettujen teemojen, kuten taloudellisen epätasa-arvon ja sukupuolten välisen epätasa-arvon lisäksi.

WISin yhteydessä pidetään kolme yhteistyökumppanien järjestämää sessiota, jotka käsittelevät sukupuolten välistä tasa-arvoa, näkövammaisten osallistumista yhteiskuntaan sekä sosiaalisen vallan käyttöä.

WIS-konferenssin pääpuhujina ovat professori Heikki Hiilamo Helsingin yliopistosta, professori Karen Fisher Washingtonin yliopistosta, professori Isabel Ramos University of Minhosta (Portugali) sekä Sascha Marschang European Public Health Alliancesta.

WIS-konferenssin järjestävät Turun yliopisto, Itämeren alueen Terveet Kaupungit ry, Åbo Akademi, Turun ammattikorkeakoulu, Tampereen teknillinen yliopisto ja Terveyden ja hyvinvoinnin laitos.

Professori Reima Suomi Turun yliopistosta vastaa konferenssin kokonaiskonseptista ja professorit Ronald Trill (Flensburg University of Applied Sciences, Saksa) ja Ágústa Pálsdóttir (University of Iceland) toimivat tieteellisen toimikunnan puheenjohtajina.

Median edustajat ovat tervetulleita seuraamaan konferenssin ohjelmaa. WIS 2018 järjestetään Turun yliopiston kauppakorkeakoulussa (Rehtorinpellonkatu 3, 20500 Turku). Konferenssin ohjelma löytyy osoitteesta http://wis.fi/.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt:
professori Reima Suomi, p. 050 410 2282, reima.suomi@utu.fi