Mediakutsu: Yliopisto talouden vauhdittajana -seminaari Turun yliopistossa 22.9.

18.09.2015

Turun yliopisto esittelee suunnitelmansa yrittäjyyteen liittyvän toiminnan edistämiseksi iltapäiväseminaarissa 22.9.2015. Tilaisuudessa keskustellaan yrittäjyyden merkityksestä tulevaisuuden yliopiston opetuksessa ja tutkimuksessa sekä niiden vaikuttavuudesta elinkeinoelämään ja Suomen talouteen ja kasvuun.

​Turun yliopiston tiedote 17.9.2015

Paikka: Turun yliopisto, Educarium, Assistentinkatu 5
Aika: 13.00‒16 (Tilaisuus alkaa kahvitarjoilulla kello 12.30)

Turun yliopistossa on laadittu yrittäjyyden ja yrittäjyyskoulutuksen strategia, jonka tavoitteena on lisätä yrittäjyystietoisuutta akateemisessa yhteisössä, monipuolistaa ja lisätä yrittäjyyteen liittyvää koulutusta sekä vahvistaa yrittäjämäistä asennetta ja yrittäjyyttä tukevia toimintatapoja.

Tilaisuudessa keskustellaan siitä, miten yrittäjyyden lisääminen yliopistossa tukee elinkeinoelämän tavoitteita ja mitä yhteistyö tarjoaa yliopistolle. Tervetuloa!

Ohjelma:
13.00 Rehtori Kalervo Väänänen, Turun yliopisto: Tilaisuuden avaus
13.15 Opetus- ja kulttuuriministeri Sanni Grahn-Laasosen videotervehdys: Yliopiston ja elinkeinoelämän yhteistyö ja yliopistojen rooli yrittäjyyden edistäjänä
13.45 Professori Luke Pittaway, Ohio College of Business, Ohio University: Building Universities Dedicated to Entrepreneurship
14.15 Esimerkkejä: Mitä yrittäjyys konkreettisesti tarkoittaa Turun yliopistossa?
15.00 Paneelikeskustelu: Miten ja kenen ehdoilla yrittäjyyttä yliopistoon?

Paneeliin osallistuvat johtaja Jari Gustafsson työ- ja elinkeinoministeriöstä, Turun kaupunginjohtaja Aleksi Randell, Novartis Finland Oy:n toimitusjohtaja Antti Viitanen ja Turun yliopiston yrittäjyyden professori Jarna Heinonen. Keskustelun moderaattorina toimii Turun Sanomien päätoimittaja Riitta Monto.

16.00 Kehitysjohtaja Riitta Mustonen, Turun yliopisto: Tilaisuuden yhteenveto

Luotu 18.09.2015 | Muokattu 06.08.2021