Mediatilaisuus ti 6.5. klo 10, lähtö Aurajoen rannasta – 50 vuotta Saaristomeren tutkimusta

28.04.2014

50 vuotta Saaristomeren tutkimustaTurun yliopiston Saaristomeren tutkimuslaitos juhlistaa 50-vuotista työtään kuluvan vuoden aikana useiden tapahtumien sarjalla.

Turun yliopiston tiedote 28.4.2014

Toivotamme median tervetulleeksi tiistaina 6.5. kello 10 kanssamme matkalle Seiliin kuulemaan tapahtumistamme sekä siitä, miten Saaristomeri on muuttunut 50 vuoden aikana. Lähtö Aurajoen rannasta (Itäinen rantakatu 62, Valintatalon/Manillan edestä) tutkimusaluksellamme Aurelialla, paluu samaan paikkaan noin 3 tunnin kuluttua.

Matkan aikana

• vierailemme ammattikalastaja Olavi Sahlstenin silakkarysillä
  • otamme isolla eläinplanktonhaavilla syvän veden näytteen
  • kerromme keräämäämme 50-vuotiseen aikasarja-aineistoon pohjautuen Saaristomeren silakkakannan muutoksista Saaristomerellä
  • osallistujat voivat tutustua Seilin museokirkossa touko-elokuussa esillä olevaan Seilin saaren historiasta kertovaan valokuvanäyttelyyn
  • kerromme juhlavuotemme tapahtumista (mm.ke 4.6 Saaristomeren tutkimukseen ja Seilin historiaan painottuva seminaari Forum Marinumissa ja to 17.7 Seilin avoimet ovet )
  • Aurelialla kahvitarjoilu

Asiantuntijoistamme mukana mediatilaisuudessa ovat Saaristomeren tutkimuslaitoksen tutkimusjohtaja Ilppo Vuorinen, asemanjohtaja Jari Hänninen sekä preparaattori Katja Mäkinen.

Lisätietoja: www.utu.fi/seili

Kaikki Turun yliopiston tiedotteet: http://www.utu.fi/tiedotteet