Merenkulkualalla uusia mahdollisuuksia pohjoisen alueen toimijoille

25.08.2014

​Turun yliopiston tiedote 25.8.2014

Mitä merenkulkuala on tänä päivänä? Mitä mahdollisuuksia se tarjoaa pohjoisen alueen toimijoille? Muun muassa näihin kysymyksiin tarjotaan vastauksia Merenkulku tutuksi -seminaarissa torstaina 28.8.2014 Oulussa.

Paikka: Ravintola Nallikari, Rantakabinetti 1, Nallikarinranta, Oulu
Aika: 28.8.2014 klo 12.00-15.15

Median edustajat ovat tervetulleita seminaariin.

Arktinen osaaminen merenkulkualalla on kansainvälisestikin vahvassa nosteessa. Tämä tuo Pohjois-Suomen alueelle paljon mahdollisuuksia, mm. erilaisiin tutkimus- ja kehittämisrahoituksiin on panostettu merkittävästi. Merenkulku tutuksi -seminaarissa luodaan katsaus merenkulkualan ajankohtaisiin teemoihin ja annetaan mahdollisuus verkostoitua muiden alan toimijoiden kanssa.

Tilaisuudessa ovat puhujina toimitusjohtaja Annaleena Mäkilä Satamaliitosta, asiantuntija Minna Markkanen Kymenlaakson ammattiopistosta, Arctic Advisor Göran Wilkman arktisen merenkulun konsultointiyrityksestä, satamajohtaja Kaarlo Heikkinen Raahen satamasta sekä operatiivinen päällikkö Tom Ekegren Arctia Shipping Oy:stä. Seminaarin järjestää Turun yliopiston Oulussa toimiva Merenkulkualan koulutus ja tutkimuskeskuksen etäpiste.

Tilaisuuteen osallistuu yli 60 elinkeinoelämän, julkisen sektorin toimijoiden, järjestöjen, koulutus- ja tutkimuslaitosten sekä muiden tahojen edustajaa.

Turun yliopiston Brahea-keskuksen Merenkulkualan koulutus- ja tutkimuskeskus (MKK) on toiminut jo 33 vuoden ajan merenkulkualan yliopistotasoisen täydennyskoulutuksen tarjoajana. Oulun etäpiste perustettiin vuonna 2013. Toiminta Oulussa yhdistää MKK:n osaamisen ja verkostot Oulun yliopiston ja yleisemmin pohjoissuomalaiseen osaamisen kanssa.

Luotu 25.08.2014 | Muokattu 23.07.2021