Meriturvallisuusseminaarissa jaetaan vuosittainen Merenkulun teemapalkinto

05.06.2018

Turun yliopiston Merenkulkualan koulutus- ja tutkimuskeskus (MKK) järjestää perinteisen Meriturvallisuusseminaarin keskiviikkona 6. kesäkuuta. Jo 21. kertaa järjestettävän seminaarin yhteydessä jaetaan vuosittainen Merenkulun teemapalkinto.

​Turun yliopiston tiedote 5.6.2018

Median edustajat ovat tervetulleita seminaariin.
Aika: ke 6.6.2018 klo 10.00–16.30
Paikka: GLO Hotel Art (Lönnrotinkatu 29, Helsinki)

Meriturvallisuusseminaari kokoaa yhteen niin valtiollisia kuin yksityissektorin toimijoita sekä merenkulun asiantuntijoita keskustelemaan meriturvallisuudesta ja sen tulevaisuudesta. Seminaarissa kuullaan lukuisia esityksiä eri aiheista, muun muassa merenkäynnin digitalisaatiosta, kyberturvallisuudesta sekä merellisistä monialaonnettomuuksista.

Päivän puheenjohtajana toimii Liikenneviraston turvallisuusjohtaja Matti Aaltonen. Seminaarin ensimmäisen esityksen pitää tiedotuspäällikkö Päivi Tampere, joka esittelee Helsinkiin viime vuonna perustetun Euroopan hybridiuhkien torjunnan osaamiskeskuksen toimintaa.

Seminaarin yhteydessä jaetaan vuosittainen Merenkulun teemapalkinto klo 12.45 alkaen. Palkinto jaetaan jo kahdettatoista kertaa.

– Merenkulun teemapalkinnolla halutaan huomioida sellainen henkilö tai taho, joka on parantanut merenkulun toimintaedellytyksiä, lisännyt merenkulun arvostusta, kehittänyt yhteistyötä tai lisännyt alan ulkoista näkyvyyttä, kertoo MKK:n johtava suunnittelija Päivi Söderholm.

Seminaarin ohjelma löytyy osoitteesta https://blogit.utu.fi/mkkevents/wp-content/uploads/sites/120/2018/04/Meriturvallisuusseminaari-ohjelma.pdf

Vuonna 1980 perustettu MKK on monipuolinen merenkulkualan osaaja, joka tukee meriliikenteen toimintaedellytysten ja kuljetusketjujen kehittämistä. Keskuksen toiminta perustuu korkeatasoiseen tutkimukseen, meriliikenteen ja satamien tarpeet huomioivaan täydennyskoulutukseen sekä alan kehityksen tukemiseen verkostojen kautta. MKK toimii osana Turun yliopiston Brahea-keskusta.

Lisätietoja:
Päivi Söderholm
Merenkulkualan koulutus- ja tutkimuskeskus
p. 040 548 0701, paivi.soderholm@utu.fi.

Luotu 05.06.2018 | Muokattu 05.06.2018