Millaisena lasten arki näyttäytyy tutkijoiden havainnoissa

16.03.2015

​Turun yliopiston Turun lapsi- ja nuorisotutkimuskeskuksen Studia generalia -esitelmäsarja pureutuu lasten arkeen tutkimuksen näkökulmasta. Eri alojen asiantuntijat esittelevät tutkimustuloksia valituista arjen teemoista, joille yhteistä ovat lasten kokemukset heidän itsensä kuvaamina.

Turun yliopiston tiedote 16.3.2015

Sarjan tavoitteena on pohtia, miten ohjata, kasvattaa ja opettaa lasten kulkua aikuisten yhteiskuntaan, aikuisiksi joita haluamme heidän olevan, toimimaan yhteiskunnassa niin kuin haluamme heidän toimivan. Lapsuus näyttäytyykin matkantekona, siirtymänä kohti jotakin valmiimpaa.

Kaikille avoimen ja maksuttoman esitelmäsarjan luennot pidetään Turun kaupungin pääkirjastossa (Linnankatu 2) tiistaina 17.3., torstaina 16.4. ja tiistaina 12.5.2015 kello 17.30–19.00.

OHJELMA:
17.3. ”Hyvä ruoka, paha ruoka” – neljäsluokkalaisten ajatuksia kouluruokailusta, erikoistutkija Sanna Talvia, Turun lapsi- ja nuorisotutkimuskeskus, Turun yliopisto

16.4. Kuluttaminen osana lasten arkea, erikoistutkija Leena Haanpää, Turun lapsi- ja nuorisotutkimuskeskus, Turun yliopisto
Lapset ja taloudellinen eriarvoisuus, professori Mia Hakovirta, sosiaalipolitiikka, Turun yliopisto

12.5. Lapsi ja leikki, lehtori Helena Tigerstedt, toimintaterapia, Turun ammattikorkeakoulu
Leikki kotona ja päivähoidossa, lehtori Päivi Pihlaja, erityispedagogiikka, Turun yliopisto

Kaikki Turun yliopiston tiedotteet www.utu.fi/tiedotteet

Luotu 16.03.2015 | Muokattu 16.03.2015