Millaisia mahdollisuuksia yhdistetyn todellisuuden sovellukset luovat meriteollisuudelle? Tervetuloa kuulemaan tutkimushankkeen tuloksista 28.5.

23.05.2014

​Turun yliopiston tiedote 23.5.2014

Median edustajat ovat tervetulleita ”Yhdistettyä todellisuutta meriteollisuuden tarpeisiin” -seminaariin:

Aika: keskiviikko 28.5. klo 9.00–11
Paikka: Turun yliopiston Brahea-keskus, DataCityn A-porras, 2. krs (Lemminkäisenkatu 14–18, Turku)

Yhdistetty todellisuus on virtuaalisten näkymien ja todellisuuden yhteen liittämistä. Turun yliopiston ja yritysten yhteisessä MARIN-hankkeessa on tutkittu yhdistetyn todellisuuden käyttömahdollisuuksia meriteollisuudessa. Yhdistetyn todellisuuden avulla voidaan esimerkiksi korvata työmaaolosuhteissa paperipiirustukset ja kannettavat tietokoneet mobiilisovelluksella ja virtuaalisilmälaseilla, joilla voidaan nähdä yhdistelmä todellisuutta ja suunnitelmaa.

Seminaarissa esitellään hankkeen tuloksia ja kerrotaan tulevaisuudennäkymistä tällä nopeassa kehitysvaiheessa olevalla teknologia-alueella.

Tapahtumassa kuullan alustukset:

• Lisätty todellisuus ja yhdistetty todellisuus
  • Käyttömahdollisuuksia meriteollisuudessa
  • Esimerkkisovelluksia