Monitieteisiä näkökulmia urheiluun ja globalisaatioon

18.11.2013

Turun yliopistossa järjestetään monitieteinen seminaari ”Urheilu ja globalisaatio”. Tilaisuus on avoin kaikille kiinnostuneille.

​Turun yliopiston tiedote 18.11.2013

Aika: pe 22.11. klo 12.15–15.45
Paikka: Educarium, luentosali EDU3, Assisitentinkatu 5, Turku (rakennus T47, www.utu.fi/kartta)

”Urheilu ja globalisaatio” -seminaarissa alustaa joukko urheilukulttuuriin perehtyneitä asiantuntijoita Turun yliopistosta ja Aalto-yliopistosta. Nyrkkeilyä, jalkapalloa, olympialaisia, televisiota ja sosiaalista mediaa käsittelevät esitelmät lähestyvät modernia, globaalia kilpaurheilua ideologian, politiikan, performatiivisuuden ja estetiikan näkökulmista.

Ohjelma 22.11.

12.15 Avajaissanat: Markku Jokisipilä (yliopistonlehtori, FT, Baltic Sea Region Studies, Turun yliopisto)

12.20 Markku Jokisipilä: "KOK ja kisojen televisiointioikeudet – idealismista kapitalismiin"

12.50 John Richardson (professori, musiikkitiede, Turun yliopisto): ”Local and Global Meanings of London Olympics Opening Ceremony”