Naisten asemasta tiedemaailmassa keskustellaan seminaarissa 2.6.

28.05.2015

Women in Science -seminaarissa puhutaan sukupuolten välisestä tasa-arvosta, urakehityksen sukupuolittuneisuudesta sekä työn ja perheen yhteensovittamisesta tiedemaailmassa.

​Seminaari järjestetään tiistaina 2. kesäkuuta klo 12.30 – 15.45 Turun yliopistossa Biocityn Presidentti-auditoriossa (Tykistökatu 6).

Miten mies- ja naistutkijoiden urapolut eroavat tai miten sukupuoltenvälistä tasa-arvoa tiedemaailmassa tulisi edistää? Miten yhdistää työ ja äitiys? Miksi naistutkijat usein aliarvioivat itseään?

Seminaarissa on puhujina arvostettuja naistutkijoita etenkin luonnon- ja lääketieteiden aloilta. Tilaisuuden päätteeksi pidetään paneelikeskustelu, jossa käsitellään päivän aikana esiin tulleita teemoja.

Seminaari on englanninkielinen. Tilaisuus on maksuton ja kaikille avoin. Tervetuloa!

Ohjelma:
Opening words: Kalervo Väänänen, Rector of the Turku University

Speakers:
Irma Thesleff, Institute of Biotechnology, University of Helsinki, Finland
Outi Hovatta, Karolinska Institutet, Sweden
Taina Pihlajaniemi, University of Oulu, Finland
Riitta Keiski, University of Oulu, Finland
Eva-Mari Aro, University of Turku, Finland
Roosa Laitinen, Max Planck Institute, Potsdam-Golm, Germany
Riitta Mustonen, University of Turku, Finland

Seminaarin järjestävät Suomen Akatemian huippuyksikköhanke Primäärituottajien molekyylibiologia sekä Turun yliopiston molekulaaristen biotieteiden tohtoriohjelma.

Luotu 28.05.2015 | Muokattu 03.08.2021