Pauli Aalto-Setälästä työelämäprofessori Turun yliopistoon

02.06.2017

Pauli Aalto-Setälä on nimitetty työelämäprofessoriksi (Professor of Practice) Turun yliopistoon. Professuuri on kaksivuotinen ja sivutoiminen. Työelämäprofessorina Aalto-Setälä alkaa vetää Turun yliopistossa uutta Digital Mindset -koulutusohjelmaa.

​Turun yliopiston tiedote 2.6.2017

Professuuri on humanistisen tiedekunnan ja kauppakorkeakoulun yhteinen. Digital Mindset -koulutusohjelman teemoja ovat digitaalinen disruptio, uusi työ ja työkulttuuri, digitaaliset innovaatiot ja johtaminen. Teemoja lähestytään sekä liiketoiminnallisesta että humanistisesta näkökulmasta.

‒ Turun yliopisto on yrittäjyysyliopisto, jossa on minulle paljon opittavaa ja tutkittavaa. Ajattelen myös niin, että kun elämässään on pärjännyt aika hyvin, on velvollinen myös jakamaan oppejaan ja virheitään seuraaville sukupolville tuomalla yritykset kampukselle työelämään siirtymistä helpottamaan. Turun yliopiston drop-outille tämä on valtava kunnia ja vastuu, jonka otan innostuneena vastaan, Aalto-Setälä sanoo.

Kauppakorkeakoulun dekaani Markus Granlundin mukaan Pauli Aalto-Setälän pitkä kokemus media-alalla tarjoaa hienon mahdollisuuden tuoda uusia tuulia koulutusohjelmiin.

‒ Aalto-Setälän asiantuntijuus kytkeytyy erityisen hyvin kauppakorkeakoulussa muun muassa median murrokseen, tulevaisuuden liiketoimintamalleihin ja liiketoiminnallisiin disruptioihin liittyvään tutkimukseen ja koulutukseen.

Humanistisen tiedekunnan dekaani Eija Suomela-Salmi toteaa, että Aalto-Setälän työelämäprofessuuri tarjoaa koulutukseen työelämänäkökulmaa ja työelämäyhteyksiä.

‒ Humanistisessa tiedekunnassa Aalto-Setälän asiantuntemus liittyy erityisen hyvin Digital Humanities Turku -profilaatiohankkeeseen, mediatutkimukseen sekä yleisemminkin eri oppiaineissa annettavaan viestinnälliseen koulutukseen.
Professor of Practice -rekrytointien tavoitteena on kehittää yliopiston ja työelämän välistä vuorovaikutusta. Rekrytointien myötä yliopisto vahvistaa strategisesti tärkeitä alojaan ja kasvattaa yhteiskunnallista vaikutustaan Tehtävään voidaan ottaa elinkeinoelämässä, akateemisessa maailmassa tai julkisella sektorilla laajasti ansioitunut ja arvostettu johtaja, asiantuntija tai ammattilainen.

Pauli Aalto-Setälällä on poikkeuksellisen monipuolinen kokemus johtamisesta, mediasta ja digitaalisesta markkinoinnista.  Aalto-Setälä on ollut perustamassa useita medioita ja tv-kanavia, kuten Nelosta ja Sub-TV:tä, ja toiminut päätoimittajana Nelosella ja Iltalehdessä. TV-työstään hänet on palkittu useilla Venla-palkinnoilla. Lisäksi hänet on valittu johtamis- ja digitalisaatiopuheenvuoroillaan vuoden puhujaksi. Aalto-Setälä on kirjoittanut kolme tietokirjaa johtamisesta, työn merkityksestä ja innostavasta kulttuurista. Työuransa Aalto-Setälä aloitti Turun Sanomista.

Aalto-Setälä on opiskellut Turun yliopistossa kasvatustieteitä ja Taideteollisessa korkeakoulussa elokuvataidetta. Hän valmistui Aalto-yliopistosta Executive MBA:ksi työn ohella kolme vuotta sitten.

Aalto-Setälä jatkaa edelleen Suomen Aller Median toimitusjohtajana ja konsernin johtoryhmän jäsenenä sekä digitaalisen markkinointiviestintäyhtiö Dinglen ja start up -yhtiö Tubeconin hallituksen puheenjohtajana ja osakkaana.

Lisätietoja:

Pauli Aalto-Setälä, p. 040 543 7444, pauli.aalto-setala@aller.com