Pelialan ammattilaiset esiintyvät Turussa

26.02.2014

Turun yliopiston Informaatioteknologian laitos järjestää kevätlukukauden 2014 aikana järjestyksessä viidennen vierailuluentosarjan pelinkehityksestä.

​Turun yliopiston tiedote 26.2.2014

Vuodesta 2009 alkaen säännöllisesti järjestetyt vierailuluentosarjat ovat olleet yleisömenestyksiä. Ne ovat keränneet paikalle tyypillisesti yli 200 innokasta kuulijaa ja kyselijää.

Tämänvuotisen luentosarjan esiintyjinä on joukko alan ammattilaisia suomalaisista peliyrityksistä.

Mukana ovat Spymaster-vakoilupelilleen 2,3 miljoonan dollarin rahoituksen hankkinut PlayRaven, reaaliaikaista liikkeentunnistusta kehittävä Delicode, palokunta- ja pelastuspelillään kansainvälisesti menestynyt Fragment Productions sekä Alan Wake ja tulevan Quantum Break -pelien takana oleva Remedy Entertainment.

Esityksissä tarkastellaan pelinkehitystä sekä prosessina että ammattina. Luennoilla käsitellään muun muassa peliyrityksen käynnistämistä, hankkeiden joukkorahoitusta ja ”free-to-play” -pelien suunnittelua.

Luentosarja on avoin kaikille pelialasta kiinnostuneille. Luennot pidetään perjantaisin 14.3 alkaen klo 13.15–15.00 ICT-talon luentosalissa Beta (B1032), osoitteessa Joukahaisenkatu 3–5, Turku.

Ohjelma:
14.3.  Iraklis Grous (LudiCreations): Finding funding from family, friends, fools & fans (via Kickstarter)
21.3.  Mikko Tyni (Fragment Productions): PK-peliyrityksen alku ja arki
28.3.  Janne Karhu (Delicode): Basics of real-time motion capture with Delicode NI mate
4.4.  Lauri Järvenpää (Treehouse): aihe varmistuu myöhemmin
11.4.  Jim Stenman (Rammin’ Speed): CEO:n rooli peliyrityksessä – tulevaisuuden onnistuneen ennustamisen merkitys
25.4.  Lasse Seppänen (PlayRaven): PlayRaven’s Secret Weapon: Differentiation
2.5.  Jouni Mannonen (Mountain Sheep): aihe varmistuu myöhemmin
9.5. Jari Hokkanen (Remedy Entertainment): Free-to-play -design mobiililaitteilla

Luotu 26.02.2014 | Muokattu 16.07.2021