Pori Jazz for Professionals -seminaari pureutuu yrityksen ja asiakkaan yhteiskehittelyyn

08.07.2013

Yritysmaailmassa vilkasta keskustelua aiheuttava asiakkaan ja yrityksen yhteistyössä syntyvä arvo on nostettu tämänvuotisen Pori Jazz for Professionals – kesäseminaarin aiheeksi. Aihetta lähestytään seminaarin kohderyhmän myötä tapahtumatuotannon näkökulmasta.

​Turun yliopiston tiedote 8.7.2013

Pori Jazz for Professionals kokoaa Porin jazzien aikaan 16.-18.7. reippaat 60 kansainvälistä tapahtumatuotannosta kiinnostunutta ammattilaista. Mukana on tuottajia, yrittäjiä, koulutus- ja kehitysorganisaatioiden edustajia sekä tutkijoita.

Seitsemättä kertaa järjestettävän seminaarin teemana on value co-operation in the experience economy eli puheenaiheena on arvon yhteiskehittelyn ilmiö. Yritysmaailmassa nopeasti vahvistuvalla ilmiöllä tarkoitetaan yrityksen ja asiakkaan yhteistyön tuloksena syntyvää arvoa.

Tapahtuman avainpuhujia ovat yli 30-vuotisen uran musiikkibisneksessä tehnyt New Yorkin yliopiston professori, musiikkihistorioitsija, journalisti ja kirjailija Ashley Khan ja edinburgilaisen festivaali Fringen pitkäaikainen johtaja, nykyisin Lontoon kaupungin festivaalien festivaalijohtajana toimiva Paul Gaudgin. Puhujina ovat myös ruokakulttuurin brändäämiseen sekä taiteen ja festivaalien johtamiseen perehtynyt apulaisprofessori Julia Trabskaya, Pori Jazzin tuore toimitusjohtaja Juha Miikkulainen sekä Provinssirockin promoottori Juha Koivisto.

Tyypillisimmillään yhteiskehittelyllä viitataan tilanteeseen, jossa yritys johtaa, mutta ottaa asiakkaansa mukaan toimintaan. Yksi Pori Jazz for Professionalsin avainpuhujista, Hankenin markkinoinnin professori Tore Strandvik tuo esille toisen näkökannan: tilanteen, missä asiakas johtaa ja ottaa eri yrityksiä mukaan omaan toimintaansa. Strandvikin mukaan yhteiskehittely on mahdollista vain asiakkaiden ehdoilla, mutta oikein toteutettuna sillä voidaan saada aikaan kustannussäästöjä ja parempaa asiakasarvoa.

Seminaarin järjestävät Turun yliopiston kauppakorkeakoulun ja Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun Taiteen laitoksen Porin yksiköt.

Seminaarin tapahtumapaikkoina ovat Porin yliopistokeskus ja Porin taidemuseo (Eteläranta 11). Media on tervetullut seuraamaan Pori Jazz for Professionalsin tapahtumia. Ohjelma löytyy osoitteesta http://tukkkpori.wordpress.com/2013/04/18/pori-jazz-for-professionals-16th-18th-july-2013/

Luotu 08.07.2013 | Muokattu 29.06.2021