Professoriluennoilla esillä elämän monimuotoisuus sekä markkinoinnin murros

10.10.2018

Kaksi Turun yliopiston uutta professoria esittäytyy pitämällä professoriluentonsa keskiviikkona 17. lokakuuta. Biodiversiteettitutkimuksen professori Ilari E. Sääksjärvi puhuu otsikolla Elämän monimuotoisuus ja markkinoinnin professori otsikolla Palveluajattelu ja markkinoinnin murros.

​Turun yliopiston tiedote 10.10.2018

Ilari E. Sääksjärvi aloitti Turun yliopiston biodiversiteettitutkimuksen professorina kesäkuussa 2018. Professuuri perustettiin lääkintöneuvos Sakari Alhopuron lahjoittamin varoin.

Sääksjärven keskeisimpiä tutkimusaiheitaan ovat sademetsien monimuotoisuus, trooppisten hyönteisten monimuotoisuus, loispistiäisten taksonomia, systematiikka ja eliömaantiede sekä puutiaisten ekologia.

Elina Jaakkola aloitti Turun yliopiston markkinoinnin professorina elokuussa 2018. Hänen keskeisimpiä tutkimusaiheitaan ovat asiakaskokemus, engagement, palveluinnovaatiot, arvonluonti, tietointensiivinen liiketoiminta sekä palvelulogiikka.

Turun yliopistossa järjestetään noin kerran kuukaudessa professoriluennot, joissa uudet professorin astuvat perinteisen tavan mukaisesti tehtäväänsä pitämällä julkisen, yleiskielisen luennon. Luennot ovat avoimia kaikille aiheesta kiinnostuneille. Keskiviikon 17.10. professoriluento pidetään Yliopistonmäen Natura-rakennuksen luentosalissa X kello 18:sta lähtien.

Lisätietoja:
Lisätietoja: viestintäjohtaja Anne Paasi, p. 040 735 4858, anne.paasi@utu.fi