QS-ranking: Turun yliopisto säilytti asemansa huippuyliopistojen joukossa

06.09.2016

Turun yliopisto on tänään julkaistussa maailmanlaajuisessa QS World University Rankings -yliopistovertailussa sijalla 234.

​Turun yliopiston tiedote 6.9.2016

QS keräsi tämän vuoden vertailua varten tietoja 4 322 yliopistosta ja sijoitti niistä 916 paremmuusjärjestykseen. Turun yliopisto on vertailussa sijalla 234 ja suomalaisyliopistoista vertailun kolmas. Viime vuonna Turun yliopiston sijoitus QS-rankingissä oli 233.

Turun yliopiston vahvuuksia vertailussa ovat akateeminen maine sekä maine työnantajien keskuudessa.

‒ Voimme olla erittäin tyytyväisiä siihen, että alati tiukkenevassa kilpailussa olemme onnistuneet säilyttämään asemamme maailman huippuyliopistojen joukossa. Uuden strategiamme mukaisesti teemme jatkuvasti töitä ollaksemme yhä kilpailukykyisempi, kansainvälisempi ja vaikuttavampi toimija, sanoo Turun yliopiston rehtori Kalervo Väänänen.

QS käyttää vertailussa kuutta eri kriteeriä: akateeminen maine, työnantajien kokema maine uuden henkilöstön kouluttajana, opettaja-oppilassuhde, tiedekuntakohtaiset sitaatiot, kansainvälisen opetus- ja tutkimushenkilökunnan määrä sekä yliopistossa opiskelevien kansainvälisten opiskelijoiden määrä.

>> QS World University Rankings 2016‒2017

Lisätietoja: