Raumalla käynnistyy opettajien täydennyskoulutus monimateriaalisen käsityön toteuttamiseen

14.09.2016

Turun yliopiston opettajankoulutuslaitoksen Rauman yksikössä alkaa huomenna torstaina (15.9.) luokanopettajille ja käsityön aineenopettajille suunnattu 3-26 opintopisteen laajuinen koulutushanke Väkä – Välineitä käsityönopetuksen muutokseen. Koulutus tukee uuden perusopetuksen opetussuunnitelman toteuttamista.

​Turun yliopiston tiedote 14.9.2016

Monimateriaalisen käsityön toteuttamiseen ja käsityön oppimisympäristöjen kehittämiseen tähtäävässä hankkeessa konkretisoidaan käsityöoppiaineen merkitystä ja mahdollisuuksia nyt ja tulevaisuudessa. Tavoitteena on tutustua käsityöoppiaineeseen uuden perusopetuksenopetussuunnitelman perusteiden hengessä monimateriaalisena, luovuutta, ongelmanratkaisua ja itsetuntoa kehittävänä oppiaineena.

Koulutus on Opetushallituksen rahoittamaa opetustoimen henkilöstökoulutusta ja sen jaksoihin on kuhunkin valittu mukaan 32 opiskelijaa eri puolilta Suomea.
Koulutus käynnistyy 10 opintopisteen osiolla Älykkäät tuotteet käsityön opetuksessa ja oppimisympäristössä.

Toivotamme tiedotusvälineiden edustajat lämpimästi tervetulleiksi kuulemaan lisää alkavasta koulutuksesta torstaina 15.9.2016 klo 9.45 opettajankoulutuslaitoksen Teknika-rakennuksen (2. krs.) saliin TK204, Seminaarinkatu 1. Olette tervetulleita myös seuraamaan opetusta esimerkiksi perjantain ja lauantain opetuspäiviin 16.–17.9. (klo 10–15.30).

Lisätietoja: yliopistonlehtori, KT, Marja-Leena Rönkkö, p. 050 572 1490, marja-leena.ronkko[at]utu.fi

Kaikki Turun yliopiston tiedotteet: www.utu.fi/tiedotteet

Luotu 14.09.2016 | Muokattu 14.09.2016