Saaristomeren tutkimuslaitoksen avoimien ovien päivänä keskustellaan metsästyksestä saaristossa

05.08.2016

Seilin saaressa toimiva Turun yliopiston Saaristomeren tutkimuslaitos ja Pro Seili-Själö ry:n järjestävät keskiviikkona 31.8. kello 13:sta alkaen uudistuneen avoimien ovien päivän. Päivä kiteytyy paneelikeskusteluun, jossa aiheena on metsästys saaristossa.

​Turun yliopiston tiedote 5.8.2016

Yleisö on tervetullut seuraamaan keskustelua tutkimuslaitoksen Isoon luentosaliin kello 13.00–15.00.  Paneelikeskusteluun on pyydetty keskustelijoiksi Turun yliopiston, Åbo Akademin, Metsähallituksen, riistanhoitoyhdistyksen, metsästysseuran sekä Seilin saarelaisten edustajat, puheenjohtajana toimii Saaristomeren tutkimuslaitoksen tutkimusjohtaja Ilppo Vuorinen. Pohdittavana on muun muassa se, pitäisikö hirvieläinkantaa leikata rajusti, jotta niitä hyödyntävien puutiaisten määrää saataisiin rajoitettua.

Iltapäivän aikana järjestetään opastuksia Seilin museokirkossa ja yleisö pääsee tutustumaan päärakennukseen. Tutkijoiden työrauhan turvaamiseksi kyseessä on ainoa päivä vuodessa, kun yleisö pääsee tutustumaan entisen sairaalarakennuksen sisätiloihin.

Seiliin pääsee yhteysaluksilla sekä Nauvon kirkonkylästä että Naantalin Rymättylän Hankasta. Aikataulut löytyvät osoitteesta http://www.ostern.fi/aikataulu.

Lisätietoja: Saaristomeren tutkimuslaitoksen asemanjohtaja Jari Hänninen, p. 02-333 5934, 050 401 7838, jarhan@utu.fi

Luotu 05.08.2016 | Muokattu 05.08.2016