Sadat opiskelijat tutustuvat liikuntamahdollisuuksiin SportAppro-tapahtumassa 15.3.2016

14.03.2016

Yli 600 korkeakouluopiskelijaa osallistuu SportAppro-tapahtumaan, jossa tutustutaan uusiin liikuntalajeihin ja kuullaan liikunta-aiheisia luentoja.

​Turun yliopiston tiedote 14.3.2016

Median edustajat ovat tervetulleita tilaisuuteen.
Aika: 15.3.2016 klo 8–20
Paikka: Educarium, Assistentinkatu 5 (luennot ja osa lajikokeiluista)

SportAppro-tapahtuman osallistujille järjestetään lajikokeiluja, ohjattuja liikuntatunteja, uintimahdollisuus, paritansseja ja liikunta-aiheisia luentoja. Tapahtumaan osallistuu opiskelijoita ja henkilökuntaa Turun yliopistosta, Turun ammattikorkeakoulusta, Åbo Akademista ja Yrkeshögskolan Noviasta.

– Tapahtuma on lähtölaukaus neljän korkeakoulun liikuntapalveluiden yhdistymiselle. Opiskelijat ja henkilökunta pääsevät SportApprossa kätevästi tutustumaan eri korkeakoulujen liikuntatiloihin ja kokeilemaan uusia lajeja, liikuntakoordinaattori Joonas Niemi kertoo.

Neljän korkeakoulun liikuntapalveluiden yhdistyminen alkaa syksyllä 2016 käynnistyvällä pilotilla, jolloin ohjatut ryhmäliikuntatunnit, avoimet palloiluvuorot ja kuntosalit tulevat kaikkien käyttöön.

SportApprossa kävijät pääsevät kokeilemaan kymmeniä eri lajeja aina ju-jutsusta miekkailuun. Lisäksi osallistujat voivat kuunnella luentoja ravitsemuksesta, säännöllisen liikunnan merkityksestä sekä kehon ja mielen yhteensovittamisesta.

Luotu 14.03.2016 | Muokattu 27.08.2021