Satu Lidman luennoi seksuaalisesta väkivallasta ja häpeästä

01.10.2014

Mitä häpeä oikeastaan on ja miten se liittyy seksuaalisuuteen? Miksi raiskauksen uhrit kokevat usein häpeää ja syyllisyyttä? Millaisia historiallisia elementtejä näkyy nykyisessä seksuaalirikoslaissa? Turun yliopiston tutkijatohtori Satu Lidman luennoi Turun yliopiston Janus-salissa 7.10.2014 klo 18 otsikolla ”Seksuaalinen väkivalta ja häpeä. Mennyttä vai ajankohtaista?”

​Lidman on väitellyt esimoderneista häpeärangaistuksista sekä julkaissut laajasti seksuaalisuuden ja väkivallan teemoista. Luennollaan hän tarkastelee seksuaalisen väkivallan ja häpeän suhteita pitkän historiallisen jatkumon näkökulmasta.

Aika: Tiistai 7.10.2014 klo 18.00
Paikka: Sirkkalan kasarmialue, Kaivokatu 12, Janus-sali, Turku

Luennon järjestää Turun Akateemiset Naiset ry yhteistyössä Turun yliopiston kanssa. Tilaisuuteen on vapaa pääsy ja kaikki kiinnostuneet ovat tervetulleita!

Luotu 01.10.2014 | Muokattu 26.07.2021