Seilissä lähdetään retkelle hyönteisten maailmaan

21.07.2017

Suomessa elää yli 20.000 hyönteislajia, mutta valtaosa niistä jää ihmisiltä huomaamatta. Mitä jalkojemme alla siis oikeasti tapahtuu? Sen paljastaa 2.8. järjestettävän retken oppaana toimiva eläintieteen dosentti ja hyönteistutkija Ilari E. Sääksjärvi.

​Turun yliopiston tiedote 21.7.2017

Seilin hyönteisretken aikana kurkistetaan hyönteisten tuntemattomaan mikromaailmaan. Retken aikana tutustutaan myös Turun yliopiston tutkijoiden eri puolilla maailmaa tekemään hyönteistutkimukseen. Turun yliopiston biodiversiteettiyksikön johtaja Sääksjärvi on itse perehtynyt erityisesti Amazonian alueen hyönteisiin.

Retken aikana tutuiksi tulevat  myös erilaiset hyönteispyydykset. Hyönteisten rinnalla kuullaan tarinaa yliopiston puutiaistutkimuksesta - vaikka puutiaiset eivät hyönteisiä olekaan.

Retki hyönteisten maailmaan järjestetään keskiviikkona 2.8. klo 13.30–15.00, kokoontuminen päärakennuksen Ravintola Seilin edustalla, lipputangon luona.
Hyönteisretki sopii mainiosti koko perheelle. Mukaan kannattaa varta pitkälahkeiset
housut sekä maastossa liikkumiseen soveltuvat kengät.

Skärgårdskompanietin ja biodiversiteettiyksikön järjestämä retki maksaa aikuisilta 10 ja 3–12-vuotiailta 7 euroa, nuoremmat pääsevät maksutta. Nelihenkisen perheen lippu maksaa 30 euroa.

Ilmoittautumiset ja lisätiedot: sales@visitseili.fi sekä arkisin 040 777 3668.  Tietoa yhteysliikenteestä Seiliin löytyy nettiosoitteesta utu.fi/seili kohdasta Vierailijalle.

Kaikki Turun yliopiston tiedotteet: www.utu.fi/tiedotteet

Luotu 21.07.2017 | Muokattu 21.07.2017