Seminaari nuorten kohtaamista arjen haasteista ja hyvinvoinnin edellytyksistä 26.9.

19.09.2013

Turun yliopiston hoitotieteen laitos järjestää torstaina 26.9.2013 klo 9-15 Nuorten arki ja mielenterveys -seminaarin.

​Turun yliopiston tiedote 19.9.2013

Median edustajat ovat tervetulleita seuraamaan seminaaria. Seminaari pidetään Dentalia-rakennuksen Arje Scheinin -luentosalissa, osoitteessa Lemminkäisenkatu 2.

Seminaarissa kuullaan alan huippuasiantuntijoiden luentoja nuorten hyvinvointiin liittyvistä tekijöistä sekä nuorten tukemisen keinoista. Lisäksi kuullaan käytännön kokemuksia nuorten mielenterveyden edistämisestä ja itsehoito-ohjelmista.

Seminaarissa etsitään vastauksia muun muassa seuraaviin kysymyksiin. Millaisena näyttäytyy maailma nuorten silmissä tänään? Minkälaisia mielenterveyteen liittyviä ongelmia nuoret joutuvat käsittelemään ja miten heitä voidaan niissä auttaa? Millaista neuvontaa ja ohjeistusta nuori voi saada verkosta?

Seminaari on suunnattu opetusalan ammattilaisille, sosiaali- ja terveydenhuollon organisaatioille, järjestöjen edustajille ja päätöksentekijöille.

Seminaari liittyy hoitotieteen laitoksen Edumental-hankkeeseen.

Luotu 19.09.2013 | Muokattu 07.07.2021