Seminaari tarttuu nuorten syrjäytymisriskeihin ja palvelujärjestelmän nykytilaan

01.03.2016

Miten nuoret voivat Turussa ja muissa Suomen suurissa kaupungeissa? Mitä palveluita turkulaiset nuoret käyttävät? Miten nykyiset palvelut kohtaavat nuoret aikuiset? Turun yliopiston seminaari tarttuu ajankohtaiseen aiheeseen ja käsittelee nuorten aikuisten syrjäytymiseen ja hyvinvointiin liittyviä teemoja etenkin turkulaisten nuorten näkökulmasta.

​Turun yliopiston tiedote 1.3.2016

Sosiaalipolitiikan ja sosiaalityön oppiaineiden kaupunkitutkimushanke ”Nuori aikuisuus sosiaalisena riskinä – syrjäytymisen vastainen SOTE Turussa” järjestää iltapäiväseminaarin, jossa esitellään hankkeen alustavia tuloksia ja kuullaan puheenvuoroja hankkeen keskeisiin tutkimusteemoihin liittyen. Puhujina ovat hankkeen tutkijat sekä vierailevina puhujina THL:n tutkimuspäällikkö Minna Kivipelto ja ylisosiaalineuvos Aulikki Kananoja.

Seminaari järjestetään 10.3.2016 klo 12.15 alkaen Turun yliopistolla, Publicumissa (salissa Pub3, Assistentinkatu 7, Turku).

Tilaisuus on maksuton ja avoin kaikille nuorten aikuisten syrjäytymiseen ja palvelujärjestelmään liittyvistä kysymyksistä kiinnostuneille.

Ohjelma
12.15–12.30 Seminaarin avaus (Veli-Matti Ritakallio, sosiaalipolitiikan professori)
12.30–13.00 Nuorten aikuisten hyvinvointi ja syrjäytymisriskit kuusikkokunnissa (Mia Hakovirta, sosiaalipolitiikan professori ja Jarkko Rasinkangas, yliopistonlehtori)
13.00–13.30 Hyvinvointipuutteiden ja sosiaalisten ongelmien kasautuminen nuorilla toimeentulotukiasiakkailla Turussa (Katja Forssén, sosiaalityön professori ja Veli-Matti Ritakallio, sosiaalipolitiikan professori)