Seminaarissa tarkastellaan pakottavan työlainsäädännön vaikutuksia työmarkkinoihin

09.10.2015

Mitä pakottava työlainsäädäntöesitys muuttaisi Suomessa? Turun työtieteiden keskus (TCLS) järjestää keskiviikkona 14. lokakuuta ajankohtaisseminaarin, jossa pohditaan työmarkkinoihin liittyviä lainsäädännöllisiä ehdotuksia ja niiden vaikutuksia eri näkökulmista.

Turun yliopiston tiedote 9.10.2015

Seminaari pidetään keskiviikkona 14.10. klo 14.00–16.00 Turun yliopistossa, Educariumissa luentosalissa Edu2 (2 krs., Assistentinkatu 5).

Alustajana aiheeseen toimii Turun yliopiston työoikeuden professori Seppo Koskinen.

Hänen lisäkseen oman näkökulmansa asiaan tuovat julkisen sektorin työnantajan edustaja sekä sosiaaliturvan, tasa-arvon ja ay-liikkeen tutkimuksen asiantuntijat.

Tervetuloa mielenkiintoiseen ja ajankohtaiseen seminaariin.

Seminaarin ohjelma:

14.00  Alustus: Mitä pakottavuus tarkoittaa ja mikä muuttuu pakottavaksi?
  Työoikeuden professori, OTT Seppo Koskinen, Turun yliopisto

Kommenttipuheenvuorot:

14.30   Kuntatyönantajan näkökulma: Kunnanjohtaja Esko Poikela, Liedon kunta

14.45  Sosiaaliturvan näkökulma: Yliopistonlehtori, VTT Minna Ylikännö, Turun yliopisto

15.00   Tasa-arvon näkökulma: Yliopistonlehtori, YTT Hanna Ylöstalo, Turun yliopisto

15.15   Ammattiyhdistysliikkeen tutkimuksen näkökulma: Yliopisto-opettaja, VTM   Ari-Matti Näätänen, Turun yliopisto

15.30   Päätöskeskustelu

Seminaarin puheenjohtajina toimivat professori Seppo Koskinen ja yliopistonlehtori Minna Ylikännö.

Seminaari on maksuton ja avoin kaikille työelämäkysymyksistä kiinnostuneille. Ei ennakkoilmoittautumista.

Seminaarin järjestää Turun yliopiston työtieteiden keskus, TCLS.  http://www.utu.fi/tcls/

Luotu 09.10.2015 | Muokattu 06.08.2021