Service Jam Turku on 48 tuntia palvelumuotoilua

20.02.2015

Turun kauppakorkeakoululla järjestetään 27.2.‒1.3. globaali palvelumuotoilutapahtuma. Osallistujat käyvät kahdessa vuorokaudessa läpi koko muotoiluprosessin muotoiluajattelun ja palvelumuotoilun työkalujen avulla.

​Turun yliopiston tiedote 23.2.2015

Service Jam Turku 2015 on yksi samaan aikaan ympäri maailmaa järjestettävistä tapahtumista. Global Service Jam on maailman suurin muotoiluajattelun ja palvelumuotoilun tapahtuma.

Tapahtuma on tarkoitettu opiskelijoille, yrityksille ja organisaatioille, jotka haluavat oppia kehittämään asiakaslähtöistä liiketoimintaa.

Service Jam Turku 2015 järjestetään Turun kauppakorkeakoululla (Rehtorinpellonkatu 3, 20500) Turku 27.2.‒1.3. Tapahtuma alkaa perjantaina klo 17 ja päättyy sunnuntaina. Median edustajat ovat lämpimästi tervetulleita seuraamaan tapahtumaa.

Palveluja jotka parantavat maailmaa

Tämän päivän asiakkaat eivät osta enää pelkkiä tavaroita tai palveluita, he hakevat kokemuksia ja elämyksiä. Global Service Jam -tapahtuma tarjoaa uusia keinoja tuottaa positiivisia kokemuksia ja elämyksiä ‒ ja lupaa tehdä maailmasta ainakin vähän paremman paikan meille kaikille.

‒ Positiivisia asiakaskokemuksia kehitetään Service Jam -tapahtumassa muotoiluajattelun ja palvelumuotoilun työkalujen kautta. Tapahtuman osallistujat pääsevät kokemaan koko muotoiluprosessin viikonlopun aikana. Aiempaa kokemusta palvelumuotoilusta ei tarvita, mentorit ja asiantuntijaesitykset auttavat eteenpäin, sanoo tapahtuman järjestäjiin kuuluva markkinoinnin yliopisto-opettaja Helena Rusanen Turun kauppakorkeakoulusta.

Jameihin osallistuvilla on 48 tuntia aikaa kehittää uusi palvelu tai sen prototyyppi annetun, kaikille saman teeman ympärille. Teema julkistetaan jamien aluksi ja alustavan ideoinnin jälkeen osallistujat yleensä hakeutuvat tiimiin, jonka idea vaikuttaa kiinnostavimmalta. Tiimi saattaa tapahtuman aikana vaihtuakin.

Service Jameihin osallistuu tuhansia ihmisiä yli sadasta eri kaupungista ympäri maailmaa. Eri tapahtumiin osallistuvat ovat yhteydessä toisiinsa sosiaalisen median kautta, pääosin Twitterillä, aihetunnisteella #GSJam.

Turun jamien kotisivu, jonka kautta voi myös rekisteröityä tapahtumaan:

@jamturku

Luotu 20.02.2015 | Muokattu 29.07.2021