Studia Generalia -luento käsittelee nykyajan uskomuksia 11.2.

05.02.2016

Folkloristiikan oppiaine järjestää kaikille avoimen Studia Generalia -luennon, jolla käsitellään uskomusaiheita ja uskonvaraisia ilmiöitä sekä muotoja, joita ne saavat nyky-yhteiskunnassa. Tilaisuudessa julkistetaan myös samaa aihetta käsittelevä kirja Kansanuskosta nykypäivän henkisyyteen.

​Turun yliopiston tiedote 5.2.2016

Aika: 11.2.2016 kello 18.00‒20.00
Paikka: Turun yliopisto, Sirkkala (Kaivokatu 12), Janus-sali

Uskomusaiheet ja uskonvaraiset ilmiöt saavat lukuisia muotoja nyky-yhteiskunnassa. Joillekin nämä aiheet ovat viihdettä, toisille ne edustavat elämän peruskysymyksiä. Folkloristiikan oppiaineessa on tehty nykyajan uskomuksiin ja vaihtoehtoisiin tapoihin nähdä maailmaa keskittyvä kirja Kansanuskosta nykypäivän henkisyyteen.

Kirja julkistetaan folkloristiikan oppiaineen järjestämässä samaa aihetta käsittelevän Studia Generalia -luennon yhteydessä.

Luennon ohjelma:
Pasi Enges ja Kirsi Hänninen: Kirjan julkistaminen
Anna Gradistanac: Opasunet – oivalluksia ja henkisyyttä
Merja Leppälahti: Paranormaaleja romansseja ja niiden edeltäjiä
Anna Haapalainen ja Tuija Hovi: Omaehtoinen yhteisöllisyys 2000-luvun kristillisyydessä

Kirjan voi ostaa tilaisuudessa 20 euron hintaan.

Tervetuloa!

Luotu 05.02.2016 | Muokattu 11.08.2021