Sukupuoli ja väkivalta -asiantuntijaseminaari Turussa 1.–2.10.

25.09.2013

Turun yliopiston oikeustieteellisessä tiedekunnassa järjestetään 1.–2. lokakuuta avoin asiantuntijaseminaari, joka kokoaa yhteen väkivaltakysymysten ammattilaisia. Seminaarin osanottajat edustavat ministeriöitä, järjestöjä ja yliopistoja. Median edustajat ovat tervetulleita tilaisuuteen.

​Turun yliopiston tiedote 25.9.2013

Aika: 1.–2. lokakuuta 2013
Paikka: Calonia, luentosali Cal 2 (Caloniankuja 3, Turku, rakennus T23 kampuskartalla www.utu.fi/kartta)

Suomalainen yhteiskunta on edelleen vain näennäisesti tasa-arvoinen, ja väkivallan sukupuolittuneisuus on myös kansainvälinen ongelma. Kysymys väkivallan merkityksestä ja määrittelemisestä on erityisen ajankohtainen juuri nyt, kun seksuaalirikoslakiamme ollaan uudistamassa ja Suomi on ratifioimassa vuonna 2011 allekirjoittamaansa Euroopan Neuvoston ns. Istanbulin sopimusta. Niiden pyrkimykset ovat keskenään ristiriitaisia mm. raiskausrikosten suhteen.

Sukupuoli ja väkivalta -seminaarissa pohditaan:

• Millainen on sukupuolittuneen väkivallan historia?
  • Miten lähisuhdeväkivallan uhreja voidaan auttaa?
  • Miten seksuaalista väkivaltaa voidaan ehkäistä?
  • Millaisia merkityksiä sukupuoli saa monikulttuurisuuden näkökulmista?
  • Miten ihmiskauppa ja sukupuoli liittyvät toisiinsa?
  • Millaisia haasteita ylipäätään liittyy väkivallan sukupuolittuneisuuteen?
Luotu 25.09.2013 | Muokattu 07.07.2021