Sunborn Saga Oy on Turun yliopiston kasvitieteellisen puutarhan uusi kahvilayrittäjä

28.10.2016

Turun yliopiston kasvitieteellisen puutarhan kahvilatilojen nykyinen vuokrasopimus päättyy. Uusi yhteistyökumppani ja kahvilatilojen vuokraaja on Sunborn Saga Oy, jonka kahvila aukeaa puutarhan tiloissa 15.11.2016.

​Turun yliopiston tiedote 28.10.2016

Turun yliopisto ja Sunborn Saga Oy tekivät torstaina 27.10.2016 sopimuksen Ruissalon kasvitieteellisen puutarhan kahvilan hoitoa koskevasta yhteistyöstä. Sunborn Saga Oy aloittaa kahvilatoiminnan puutarhan tiloissa 15.11.2016. Sunborn Saga Oy hoitaa jatkossa puutarhan tiloissa tapahtuvan kahvilapalvelun, lounasruokailun sekä kokous-, neuvottelu- ja edustuspalvelut.

Turun yliopisto vuokraa tiloja kasvitieteellisessä puutarhassa myös Turun kaupungille, jonka kanssa puutarhan toimintaa kehitetään yhteistyössä. Sopimuksen myötä Tammenterhon opastuskeskus ja luontokoulu ovat muuttaneet kasvitieteellisen puutarhan tiloihin aiemmin tänä vuonna.

‒ Kehitämme kasvitieteellisen puutarhan toimintaa yhteistyössä kaupungin ja uuden kahvilayrittäjän kanssa. Tavoitteena on palvella kaupunkilaisia ja matkailijoita yhä monipuolisemmin, kertoo Turun yliopiston kasvitieteellisen puutarhan vetäjä, biologian laitoksen varajohtaja Ilari Sääksjärvi.

Sunborn Saga Oy:n toimitusjohtaja Ritva Niemi toteaa, että sopimus kasvitieteellisen puutarhan kanssa mahdollistaa Ruissalon matkailutoimintojen kehittämisen eri toimijoiden syvemmässä yhteistyössä.

‒ Kasvitieteellisen puutarhan kahvila-ravintola täydentää hienosti saarella jo toimivia ympärivuotisia matkailupalveluja, joita tarjoavat muun muassa Ruissalon Kylpylä ja kahvila-ravintola Honkapirtti, Niemi sanoo.

Lisätietoja:

Ilari Sääksjärvi, biologian laitoksen varajohtaja, Turun yliopisto, p. 040 546 0976, ileesa@utu.fi

Ritva Niemi, toimitusjohtaja, Sunborn Saga Oy, p. 044 5566130, ritva.niemi@saga.fi

Luotu 28.10.2016 | Muokattu 28.10.2016