Suomalaiset ja intialaiset etsivät yhdessä parhaat keinot lisätä koulutuksen avulla hyvinvointia

11.05.2017

Suomalaisen ja intialaisen perusopetusjärjestelmän mahdollisuuksia parantaa hyvinvointia selvitetään maisterivaiheen opiskelijoiden FINDIgATE-projektissa. Vuoden kestävän projektin osallistujat kokoontuvat Turun yliopiston opettajankoulutuslaitoksen Rauman yksikköön viimeistelemään työtä. Samalla intialaiset opiskelijat keräävät tietoa Rauman normaalikoulun käytännöistä.

​Turun yliopiston tiedote 11.5.2017

FINDIgATE eli Finnish and Indian Wellbeing through Education -projektin tavoitteena kehittää Suomen ja Intian välistä yhteistyötä opettajankoulutuksen ja tutkimuksen saralla. Yhteistyössä ovat mukana Intiasta Indian Institute of Technology in Kanpur, Kalinga Institute of Industrial Technology ja Loyola College sekä Suomesta Turun yliopisto ja LAUREA-ammattikorkeakoulu.

FINDIgATE käynnistyi viime syksynä ja se kestää vuoden. Sen tavoitteena on nähdä, miten koulutusjärjestelmät toimivat näissä kahdessa maassa, ja miten ne lisäävät hyvinvointia. Teema sisällytetään kaikkien korkeakoulujen hankkeessa mukana olevien opiskelijoiden maisterivaiheen opintoihin.

Projektin aikana opiskelijat kokoavat tietoa oman maansa koulutusjärjestelmästä ja yhteiskunnasta. Näiden tietojen pohjalta vertaillaan Suomen ja Intian koulutusjärjestelmiä ja hyvinvointia, kootaan tiedot molempien maiden parhaiten hyvinvointiin vaikuttavista käytännöistä niin esikoulun kuin peruskoulunkin osalta sekä luodaan ja kokeillaan parhaiksi osoittautuneita malleja niin Intiassa kuin Suomessakin. Yhtenä päämääränä on luoda suomalaisten ja intialaisten korkeakoulujen käyttöön yhteinen verkkokurssi.

FINDIgATE on opetushallituksen kansainvälistymispalveluiden CIMOn rahoittama.
Toivotamme median tervetulleeksi seuraamaan FINDIgATElaisten kokoontumista Raumalla torstaina 18.5. Päivä alkaa Rauman normaalikoulussa ja jatkuu seminaarilla opettajankoulutuslaitoksen Rauman yksikön kirjastorakennuksen toisessa kerroksessa sijaitsevassa Aino Pohjanoksa -salissa (osoite Seminaarinkatu 1, Rauma)

Ohjelma:
9.00–12.00 Tutustuminen Rauman normaalikouluun. Intialaiset opiskelijat keräävät koulussa aineistoa tutkimustaan varten.
Lounastauko
13.30–17.00 Seminaari Aino Pohjanoksa -salissa

• Tervetulotoivotus ja Rauman yksikön esittely, yksikönjohtaja Jaana Lepistö
  • Bachelor in Education koulutus Raumalla, Päivi Granö, koulutusjohtaja