Suomeen luodaan työelämätaitojen koulutuspaketti

19.02.2016

Ammattiopistojen, ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen opiskelijoiden työelämätaidot halutaan nykyistä toimivammiksi. Valmiina työelämään -hanke etsii keinoja tukea opiskelijan henkisiä, fyysisiä ja sosiaalisia voimavaroja sekä muutoskykyä siirtyä työn ja työttömyyden sekä palkkatyön ja yrittäjyyden välillä.

​Turun yliopiston tiedote 19.2.2016

Keskeisiä teemoja opinnoissa ovat oikea työkäyttäytyminen, muutoskyvyn vahvistaminen, myönteinen suhtautuminen työelämään ja selkeä tietoisuus nykytyöelämän moninaisuudesta ja vaatimuksista. Koulutus pyrkii parantamaan työelämän laatua ja luomaan uutta työhyvinvointikulttuuria työpaikoille. Vastaavaa koulutusta ei ole aiemmin ollut tarjolla.

Tervetuloa tiistaina 23.2. klo 10.00 Turun yliopiston Agora-rakennukseen (entinen Luonnontieteiden talo II) Informaatioteknologian laitokselle (4 krs.) kuulemaan lisää, miten työelämäkoulutus auttaa opiskelijoita valmistautumaan nykyaikaisen työelämän haasteisiin.

Tilaisuudessa ovat läsnä hankkeen vastuuhenkilö, professori Jouni Isoaho sekä koulutuksen sisältöä luova dosentti Jyrki Liesivuori sekä opiskelija, joka on varautunut kertomaan, millaisia työelämätaitoja kaipaa siirtyessään työelämään. Mediatilaisuus järjestetään informaatioteknologian oppiaineen tiloissa, jossa on kuvattavissa muun muassa uusinta teknologiaa ja ohjelmistoja, joita hyödynnetään uudessa koulutuksessa.

Hankkeen päätoteuttaja on Turun yliopiston informaatioteknologian laitos ja osatoteuttajina Turun ammattikorkeakoulu, Oulun yliopisto ja ammattikorkeakoulu, Oulun seudun ammattiopisto, Jyväskylän yliopisto ja ammattikorkeakoulu, Vaasan yliopisto ja ammattikorkeakoulu, Lapin yliopisto sekä Saimaan ammattikorkeakoulu ajalla. Lokakuun 2018 loppuun ulottuvan hankkeen budjetti on 1,6 miljoonaa euroa. Euroopan sosiaalirahasto (ESR) tukee hanketta 1,2 miljoonalla eurolla.

Kaikki Turun yliopiston tiedotteet: www.utu.fi/tiedotteet

Luotu 19.02.2016 | Muokattu 11.08.2021