Suomen Akatemia palkitsi Turun yliopiston Suomen parhaana asiantuntijoiden tarjoajana

02.09.2015

Suomen Akatemian etsiXpertti-palvelu on palkinnut Turun yliopiston palvelun aktiivisimpana asiantuntijavinkkaajana. Palvelussa yliopistot ja tutkimuslaitokset etsivät toimittajille heidän kaipaamiaan asiantuntijoita.

​Turun yliopiston tiedote 2.9.2015

Suomen Akatemia perusti opetus- ja kulttuuriministeriön määräyksestä etsiXpertti-palvelun 10 vuotta sitten. Kaikkien aikojan paras etsiXpertti -tiedotus tunnustuksen Turun yliopisto sai, sillä se on ollut erittäin aktiivinen koko palvelun olemassaolon ajan. Perusteluissa todetaan yliopiston varsinkin viime vuosina panostaneen päivitykseen ja yhteistietojen etsimiseen kaikilta yliopiston tieteenaloilta.

– Monitieteisenä yliopistona meillä on laaja osaajajoukko. Yliopiston kolmantena tehtävänä opetuksen ja tutkimuksen rinnalla on vuorovaikutus koko yhteiskunnan kanssa ja asiantuntijoiden medialle antamat kommentit ja haastattelut ovat yksi osa tuota vuorovaikutusta. Tieteen tuloksien tulee olla kaikkien saatavilla, Turun yliopiston viestintäjohtaja Anne Paasi sanoo.

Turun yliopisto on pyrkinyt etsiXpertti-hauissa tuomaan esille myös yleisölle entuudestaan vieraampia tutkijoita ja siten monipuolistamaan yhteiskunnassa käytävää keskustelua.

Luotu 02.09.2015 | Muokattu 05.08.2021