Teos samaa sukupuolta olleiden seksuaalisuuden ymmärtämisestä keskiajalla

29.05.2015

Kulttuurihistorioitsija, FT Tom Linkisen teos pohjautuu monipuoliseen lähdemateriaaliin teologisista tutkielmista kronikoihin ja runoista kuviin. Teos on samalla monitieteisen Turku Centre for Medieval and Early Modern Studies -keskuksen kirjasarjan ensimmäinen julkaisu.

​Turun yliopiston tiedote 29.5.2015

Median edustajat ovat tervetulleita teoksen julkistamistilaisuuteen, joka pidetään tiistaina 2.6. klo 15.00 alkaen Turun yliopiston Sirkkalan kampuksen Artium-rakennuksen Janus-salissa (Kaivokatu 12, 1. krs). Tilaisuudessa puhuvat kirjan kirjoittaja Tom Linkinen ja toimituskunnan puheenjohtaja, professori Matti Peikola.

Kulttuurihistorioitsija Tom Linkisen kirja Same-sex Sexuality in later Medieval English Culture käsittelee samaa sukupuolta olleiden seksuaalisuuden erilaisia ymmärtämisiä myöhäiskeskiajan englantilaisessa kulttuurissa. Linkisen tutkimus on kattavuudessaan ainutlaatuinen selonteko aihepiirin historiasta.

Teos avaa Turku Centre for Medieval and Early Modern Studies -keskuksen Crossing Boundaries -kirjasarjan. Korkeatasoinen, kansainvälinen ja vertaisarvioitu tieteellinen kirjasarja, jota julkaistaan yhteistyössä Amsterdam University Pressin kanssa. Crossing Boundaries on foorumi monitieteiselle tutkimukselle ja tuoreille näkökulmille Euroopan historiaan myöhäisantiikista 1700-luvun loppuun.

Luotu 29.05.2015 | Muokattu 03.08.2021