Tervetuloa kirjan ”Sosiaalisen median lyhyt historia” julkistamistilaisuuteen pe 29.11.

25.11.2013

​Turun yliopiston tiedote 25.11.2013

Sosiaalisen median historia: Tästä on pakko tykätä

Tervetuloa Jaakko Suomisen, Sari Östmanin, Petri Saarikosken ja Riikka Turtiaisen kirjoittaman ”Sosiaalisen median lyhyt historia” -kirjan julkistamistilaisuuteen:

Aika: Perjantai 29.11.2013 klo 10.00–11
Paikka: Porin yliopistokeskuksen ala-aula (Pohjoisranta 11 A, Pori)

Kirjoittajat ovat paikalla kertomassa kirjastaan, tarjolla myös glögiä ja pipareita. Laajempi sisältötiedote teoksesta lähetetään medialle 29.11.

Missä olit silloin, kun muu Suomi keksi bloggaamisen? Mihin katosivat IRC-Galleria, MySpace, Jaiku ja muut suosikkisovellukset? Voiko sosiaaliselle medialle olla allerginen?Mitä sosiologi Pierre Bourdieu sanoisi sinun tilapäivityksistäsi?

Sosiaalisen median lyhyt historia johdattaa matkalle lähimenneisyyteen ja muistuttaa, kuinka paljon asiat voivat muuttua kymmenessä vuodessa. Teoksessa selvitetään, miten sosiaalinen media löi itsensä läpi Suomessa ja millaisena se on nähty täkäläisissä uutisissa, keskusteluissa, ohjeistuksissa ja tutkimuksissa.

Virallisessa puheessa ilmiötä on pidetty kansalaisjournalismina, talouskasvun välineenä tai identiteetin ja maineen rakenteluna, toisinaan taas hömppäviihteenä tai jopa kommunikaation vallankumouksena. Samaan aikaan vikkelät verkonkäyttäjät ovat jo siirtyneet palveluihin, joista valtavirta ei ole kuullutkaan.

Jaakko Suominen, Sari Östman, Petri Saarikoski & Riikka Turtiainen: Sosiaalisen median lyhyt historia. Gaudeamus 2013.

Luotu 25.11.2013 | Muokattu 08.07.2021