Tervetuloa Myllytontun pajailtaan Raumalla Seminaarinmäellä tiistaina 17.5.

16.05.2016

Rauman opettajankoulutuslaitoksen toisen vuosikurssin opiskelijat järjestävät tiistaina 17.5.2016 raumalaisen opettajankoulutuksen 120-vuotisen historian kunniaksi yleisölle avoimen toiminnallisen Myllytontun pajaillan, joka on suunnattu erityisesti kaikille raumalaisille lapsille sekä vastaanottokeskuksen väelle. Tapahtuma on maksuton.

​Turun yliopiston tiedote 16.5.2016

Pajoja pidetään sekä ulkona että sisällä Seminaarinmäen historiallisessa ympäristössä. Pajat ovat avoinna kello 16.00–18.30 ja niihin voi osallistua vapaasti. Pajaillassa on yhteensä 14 erilaista pajaa, joissa yhdistyvät hauskalla tavalla toiminnallisuus ja uuden oppiminen. Pajat on tarkoitettu erityisesti kaikille raumalaisille lapsille ja mukaan on kutsuttu myös vastaanottokeskuksen väkeä.

Pajoissa tehdään käsin, liikutaan, musisoidaan, kirjoitetaan ja taiteillaan yhteistyössä toisten kanssa. Tapahtumassa on tarjolla monipuolista toimintaa kaikenikäisille. Ohjelmassa muun muassa:

• myllytonttujen askartelua ja kevätaiheinen 10 rastin QR-koodirata
  • monikulttuurisuuspisteet ja maailman ympäri -teemainen rastimatka
  • kuvantuottamisen tapoja eri kulttuureissa sekä sadutusta visuaalisin ja taiteellisin keinoin
  • kestävän kehityksen ja ilmastonmuutoksen esittelyä ja kierrätyksen historiaa sekä toiminnallista askartelua kierrätysmateriaaleista
  • hyväntekeväisyysjärjestöjen toimintaesittelyä
  • toiminnallisliikunnallinen paja ja "Tontun tivoli"

Tervetuloa!

Lisätietoja tapahtumasta: