Tiedotustilaisuus Helsingissä 11.9.2013: Onko seulonnasta apua nuorten ongelmien varhaisessa tunnistamisessa?

04.09.2013

​Turun yliopiston tiedote 4.9.2013

Turun yliopiston kauppakorkeakoulun Porin yksikkö järjestää keskiviikkona 11.9.2013 tiedotustilaisuuden, jossa julkistetaan Tietojohtaminen hyvinvointialalla ‒ Nuorten terveyden ja hyvinvoinnin tukeminen internet-pohjaisilla menetelmillä -tutkimuksen tulokset.

Aika: 11.9.2013 klo 13.00
Paikka: Pääkaupunkiseudun sosiaalialan osaamiskeskus Socca, os. Käenkuja 3 a B pohjakerros, käynti sisäpihan kautta

Tutkimuksessa arvioitiin Activity Stones Oy:n kehittämiä internet-pohjaista varhaisen tunnistamisen menetelmää Nuorisoseulaa sekä verkkoasiantuntijapalvelua. Tutkimuksessa menetelmää testasi Ulvilan kaupunki Tekesin rahoittamana.

Hankkeen tutkijoiden mukaan aikaisemmissa tutkimuksissa nuorten ongelmien varhainen tunnistaminen on arvioitu puutteelliseksi ja korjaavat toimenpiteet ovat painottuneet liiaksi kalliisiin erityispalveluihin. Tutkimuksessa arvioitiin internet-pohjaista varhaisen tunnistamisen menetelmää, jonka todettiin tehostavan nuorten äänen esille saamista sekä tukevan kouluterveydenhoitajan työtä ja moniammatillista palvelusuunnittelua.

‒ Menetelmä auttaa kohdentamaan palveluita nuorten tarvitsemille osa-alueille ja ohjaamaan tukea tarvitsevat nuoret oikeiden palveluiden piiriin, kertoo hankkeen tutkija Mervi Vähätalo.

Tilaisuudessa esitellään tutkimuksen keskeisimmät tulokset ja kuullaan käyttäjäkokemuksia. Lisäksi kerrotaan menetelmän käyttömahdollisuuksista.

Median edustajat ovat lämpimästi tervetulleita tiedotustilaisuuteen.

Luotu 04.09.2013 | Muokattu 07.07.2021