Tieteen iltakoulu: SYÖ SIRKKAA – ja muita ruokasuosikkeja ja -inhokkeja

25.09.2015

Miksi joku maistuu hyvältä, toinen pahalta? Miksi minä maistan jonkun maun pahana, sinä hyvänä? Syömmekö pian hyönteisiä? Mitä on tulevaisuuden ruoka?

​Turun yliopiston tiedote 25.9.2015

Turun yliopisto ja Tiedonjulkistamisen neuvottelukunta järjestävät Tieteen iltakoulun tulevaisuuden ruuasta perjantaina 2.10. klo 19.30–21.00 Panimoravintola Koulun (Eerikinkatu 18, Turku) Historia-luokassa

Keskustelijoina:

• akatemiatutkija Mari Sandell, Turun yliopisto, Funktionaalisten elintarvikkeiden kehittämiskeskus

• kehitysjohtaja Olli Hietanen, Turun yliopisto, tulevaisuuden tutkimuskeskus

• kokki, culinary designer Antti Nurkka, Food Idea Oy

Juontajana: Tiedonjulkistamisen neuvottelukunnan pääsihteeri Reetta Kettunen

Akatemiatutkija Mari Sandell on kiinnostunut siitä, miksi eri raaka-aineet maistuvat eri ihmisten suissa eri makuisilta sekä mitkä tekijät vaikuttavat maistamiseen. Kehitysjohtaja Olli Hietanen on visioinut tulevaisuuden ruokalautasta. Kokki ja culinary designer Antti Nurkka on tehnyt yhteistyötä Funktionaalisten elintarvikkeiden tutkimuskeskuksen kanssa muun muassa luodessaan ruokia, joissa hyödynnetään hyönteisiä. Tieteen iltakoulussa kolmikko keskustelee siitä, mitä syömme nyt ja tulevaisuudessa ja mitkä asiat vaikuttavat siihen, että maistamme jonkin maun hyvänä, toisen pahana.

Tilaisuus on maksuton.

Toivotamme median tervetulleeksi jutuntekoon ja toivomme teidän kertovan lukijoillenne ja kuulijoillenne tapahtumasta etukäteen. Luvassa on muun muassa testi, kuinka moni yleisöstä on valmis syömään heinäsirkkajauhosta tehtyä näkkäriä, entä kuinka moni silloin, kun heinäsirkka pötköttelee kokonaisena näkkärin päällä.

Luotu 25.09.2015 | Muokattu 25.09.2015