Trump vai Clinton – kumpi voittaa? Avoin seminaari Turussa 9.9.

06.09.2016

​Turun yliopiston tiedote 6.9.2016

Turun yliopiston Pohjois-Amerikan tutkimuksen John Morton -keskus järjestää lähestyviä Yhdysvaltain presidentinvaaleja käsittelevän maksuttoman, kaikille kiinnostuneille avoimen englanninkielisen seminaarin ”The Last Two Standing: Streamlining Bipartisan Issues”.

Aika: pe 9.9. klo 10.30–16.15
Paikka: Publicum-rakennus, luentosali Pub 2, Assistentinkatu 7, Turku (rakennus T50 kartalla www.utu.fi/kartta)

Esivaalit ovat ohi, ja presidenttiehdokkaita on jäljellä enää kaksi. Mihin linjauksiin ehdokkaat päätyvät, kun lopulliset vaalit ovat vain kahden kuukauden päässä? John Morton -keskuksen järjestämässä seminaarissa kahdeksan asiantuntijaa pohtii presidentinvaaleihin liittyviä polttavia puheenaiheita.

Puheet avaavat Hillary Clintonin ja Donald Trumpin välistä vaalitaistoa sekä puoluepolitiikan ristiriitoja. Seminaarissa kysytään esimerkiksi, mikä on uusien mediailmiöiden, kuten meemien vaikutus. Tarkastelun kohteena ovat populismi, vaalien jyrkkä retoriikka sekä sosiaalisen median vaikutukset.

Seminaarin puhujat tarkastelevat myös pääoman vaikutuksia kampanjoinnissa, uusien äänestäjien mobilisaatiota sekä väkivallan politiikkaa USA:n vuoden 2016 presidentinvaaleissa.

Tapahtuman tarkka ohjelma löytyy osoitteesta www.utu.fi/en/units/jmc/events

johtaja, dosentti Benita Heiskanen, p. 02 333 6959 tai 0400 501 889, benita.heiskanen[at]utu.fi

tutkijatohtori Samira Saramo, p. 02 333 6493 tai 041 367 4742, samira.saramo[at]utu.fi

Luotu 06.09.2016 | Muokattu 06.09.2016