Tule tutustumaan turkulaiseen Science Café -tapahtumaan

20.02.2015

​Tiedekahvila Science Café on puoli vuotta sitten Turkuun perustettu uudenlainen tapa tuoda esille tiedettä. Turun yliopiston tutkijoiden englanninkielisten alustusten ja niitä seuranneiden keskustelutuokioiden suosi on yllättänyt järjestäjätkin. Kutsumme myös erityisesti journalistit kuuntelemaan seuraavaa Science Caféta Turun Aboa Vetus & Ars Nova –museon sana AulaCafeseen (Itäinen Rantakatu 4-6) lauantaina 28.2. kello 17.00 alkaen.

Seuraavan Science Cafen aiheena on Unescon The International Year of Light -teeman innoittamana The Year of Light – The Speed of Darkness. Aiheesta alustaa Turun yliopiston vararehtori ja fysiikan professori Kalle-Antti Suominen.

– Kyse ei ole luennosta vaan puhuja kertoo ensin asiasta ja sen jälkeen keskustelemme ensin yhdessä asiasta ja lopuksi pienemmissä ryhmissä. Alun perin ajatuksena oli, että kahvila kestää tunnin, mutta ihmiset ovat niin innokkaita keskustelemaan, että kun minä olen kahden tunnin kuluttua lähtenyt kotiin, he ovat vielä jääneet juttelemaan, idean äiti, teoreettisen fysiikan professori Sabrina Maniscalco sanoo.

Science Café on Turun yliopiston teoreettisen fysiikan henkilökunnan ja opiskelijoiden yhdessä järjestämä tapahtumien sarja. Lisää tietoa Facebookista sivulta https://www.facebook.com/groups/turkusciencecafe/.

Kalevalan päivän Science Café järjestetään päivälleen 95 vuotta siitä, kun Turun Suomalainen Yliopistoseura päätti perustaa Turkuun ensimmäisen suomenkielisen yliopiston.

Luotu 20.02.2015 | Muokattu 29.07.2021