Turku johtaa eurooppalaista populaarikulttuurin tutkimusta

10.08.2015

Turun yliopiston kulttuurihistoriassa tutkijana toimiva filosofian tohtori, dosentti Kari Kallioniemi valittiin Berliinin Humboldt-yliopistossa järjestetyssä EUPOP 2015 -konferenssissa European Popular Culture Associationin (EPCA) presidentiksi.

Turun yliopiston tiedote 10.8.2015

Kari Kallioniemi seuraa kolmivuotisessa tehtävässä Lontoon Arts Universityn Pamela Church-Gibsonia. EUPOP 2015 oli seuran neljäs maailmankonferenssi. Seuraava EUPOP-konferenssi järjestetään heinäkuussa 2016 Pariisissa.

Dosentti Kallioniemen lisäksi seuran hallitukseen valittiin kaksi muutakin turkulaista populaarikulttuurin tutkijaa. Filosofian tohtori Kimi Kärki valittiin seuran sihteeriksi ja filosofian maisteri Pekka Kolehmainen seuran rahastonhoitajaksi.

Turkulaisten erityisen merkittävä edustus eurooppalaisen populaarikulttuurin tutkimuksen keskeisellä näköalapaikalla seuraa Turun yliopiston strategisesta panostuksesta populaarikulttuurin tutkimukseen.

Luotu 10.08.2015 | Muokattu 05.08.2021