#TurkuInnovoi 5.11. etsii joukkoistamalla kehittämisideoita Turkuun ja Varsinais-Suomeen

30.10.2015

#TurkuInnovoi haastaa kaikki ideoimaan parempaa Turkua ja Varsinais-Suomea 5.11. sosiaalisessa mediassa. Hansakorttelin iltapäivän livetapahtumassa innostutaan ja innovoidaan yhdessä. Päivän tavoitteena on luoda positiivista muutosenergiaa ja saada Turku ja Varsinais-Suomi näkyviin sosiaalisessa mediassa.

​Turun yliopiston tiedote 30.10.2015

#TurkuInnovoi haastaa jokaisen varsinaissuomalaisen innovoimaan parempaa Turkua ja Varsinais-Suomea ja julkistamaan oman kehittämisideansa sosiaalisessa mediassa 5.11. aikana sekä erityisesti Inno Tunnin aikana klo 15–16. Jo se riittää, kun pysähtyy hetkeksi, tutkii, mitä sosiaalisessa mediassa tapahtuu, ja antaa oman ideansa. Ideoita voi luoda vaikka yhteisen kahvitauon aikana ja postata käyttämällä vähintään aihetunnistetta #turkuinnovoi.

Tapahtumassa on yksi päähaaste: ideoida uusi Turku ja Varsinais-Suomi kertomalla, mitä täältä puuttuu. Päähaasteen aihetunniste on #VSpuuttuu.

Ideakampanjanssa on lisäksi ratkaistavana eri tahojen mielenkiintoisia ennakkohaasteita, joissa on luvassa myös palkintoja. Ennakkohaasteiden tiedot löytyvät tapahtuman verkkosivuilta sekä sosiaalisen median kanavista, erityisesti Facebookista. Lisäksi kuka tahansa voi esittää kehittämishaasteen, ja niitä voi antaa vielä päivän aikana hyödyntämällä sosiaalisen median kanavia.

Ideat julkaistaan sosiaalisen median alustoilla Facebookissa, Twitterissä ja Instagramissa, joissa hashtagien avulla voidaan helposti yksilöidä ja löytää haasteita ja ratkaisuja jatkokehitystä varten. Yhteisöllisen innovaatioprosessin tuottama tieto on kenen tahansa käytettävissä ja sovellettavissa.

#TurkuInnovoi sosiaalisessa mediassa:

Twitter: https://twitter.com/TurkuInnovoi

Tule mukaan livetapahtumiin

Inspiration for Two -kiertue goes Turun korkeakoulut

Tapahtumapäivä käynnistyy vauhdikkaasti Nordic Business Forumin Mikko Jaatisen ja Jyri Lindénin johdolla, kun heidän vetämänsä Inspiration for Two -kiertue saapuu Turkuun. Turun kauppakorkeakoululla järjestettävä tapahtuma on suunnattu Turun korkeakouluopiskelijoille.  Nordic Business Forum Oy on nuorta virtaa täynnä oleva tiimi, joka on tullut tunnetuksi merkittävien liike-elämän seminaarien järjestämisestä.

Aika: 9.00‒11.30 Inpiration for Two kiertue goes Turun korkeakoulut
Paikka: Turun kauppakorkeakoulu, Rehtorinpellonkatu 5, Turku
Ilmoittautuminen: https://www.lyyti.in/inspirationfortwo

#TurkuInnovoi Hansatorilla kello 14 alkaen, juontajana Tuomas Enbuske

Hansatorilla innovoidaan yhdessä klo 14 alkaen, jolloin on ohjelmassa erilaisia toiminnallisia innovaatiotyöpajoja.

Tunnelma Hansatorilla tiivistyy klo 15–16 Inno Tunnin aikana, jolloin juontaja Tuomas Enbusken johdolla keskustellaan sosiaalisessa mediassa tapahtuvasta ideakampanjasta ja nousseista teemoista sekä keskustellaan yhdessä yleisön kanssa siitä, miten Turusta ja Varsinais-Suomesta tehdään entistä parempi paikka asua, opiskella, tehdä työtä ja yrittää.

Inno Tunnin jälkeen klo 16–17 on vapaamuotoisempaa englanninkielistä ohjelmaa opiskelijoille. Ideakampanjaan sosiaalisessa mediassa osallistuneille opiskelijoille on luvassa myös tapahtuman omia haalarimerkkejä.

Aika: 14.00–17.00
Paikka: Hansatori, Kauppakeskus Hansa, Turku
14.00–15.00 Inno Action – juontajana Tuomas Enbuske
15.00–16.00 Inno Tunti – juontajana Tuomas Enbuske
16.00–17.00 Inno Etkot

Vapaa pääsy, tervetuloa!

#TurkuInnovoi 5.11. päivän järjestämisestä vastaavat Opiskelijakaupunki Turku, Turku Science Park oy, Nuori Yrittäjyys ry ja YES Varsinais-Suomi. Lisäksi yhteistyössä ovat mukana Kauppakeskus Hansa, Raisio Oyj, Varsinais-Suomen liitto, Varsinais-Suomen Yrittäjät ja YLE Turun toimitus.

Luotu 30.10.2015 | Muokattu 06.08.2021