Turun Kauppaseuran säätiö lahjoittaa Turun yliopistolle 85 000 euroa

15.06.2017

Säätiö kohdentaa lahjoituksen kauppatieteelliselle koulutusalalle.

​Turun Kauppaseuran säätiö tekee 85 000 euron lahjoituksen Turun yliopistolle. Lahjoitus kohdennetaan kauppatieteelliselle koulutusalalle.

Säätiön tehtävänä on kauppaopetuksen taloudellinen tukeminen. Se avustaa esimerkiksi kaupallisten ammattikurssien järjestämistä sekä myöntää opinto- ja matka-apurahoja. Säätiö muun muassa tukee Turun kauppakorkeakoulun opiskelijoita ja tutkijoita vuosittain stipendeillä, jotka jaetaan muun muassa matka-apurahoina ulkomailla opiskeluun.

‒ Tämä erittäin merkittävä lahjoitus auttaa meitä kehittämään ja tukemaan erityisesti kauppakorkeakoulun kansainvälistymistoimia. Samalla se mahdollistaa myös opiskeluedellytysten yleistä kehittämistä, sanoo kauppakorkeakoulun dekaani Markus Granlund.

Valtio on varautunut pääomittamaan suomalaisten yliopistojen kesäkuun loppuun mennessä keräämää pääomaa yhteensä 150 miljoonalla eurolla. Turun yliopiston varainhankinnassa kerätään lahjoituksia yksityishenkilöiltä sekä yrityksiltä ja yhteisöiltä. Lahjoitetuilla varoilla tuetaan yliopiston toimintaa ja tavoitteita. Yli 10 000 euron lahjoituksen voi kohdentaa tietylle Turun yliopiston koulutusalalle.

Turun yliopiston varainhankinta: www.utu.fi/lahjoita

dekaani Markus Granlund, p. 050 411 8588, markus.granlund@utu.fi