Turun korkeakoulujen yhteiset liikuntapalvelut polkaistaan käyntiin

03.08.2016

Turun korkeakoulut ovat luoneet yhteiset liikuntapalvelut. Campus Sport tarjoaa reilulle 40 000 opiskelijalle ja korkeakoulujen henkilökunnan jäsenelle laajat liikuntapalvelut. Toiminta polkaistaan käyntiin keskiviikkona 10.8. kello 10.00 tilaisuudessa, jonne toivotamme median tervetulleeksi.

​Turun yliopiston tiedote 3.8.2016

Korkeakoulujen yhteiset liikuntapalvelut on saanut nimen ja tunnuksen CampusSport.

Avajaistilaisuus järjestetään SportSirkassa (Sirkkalankatu 13, sisäänkäynti Uudenmaankadun puolelta). Koordinaattori Joonas Niemen pitämälle sisäpyöräilytunnille osallistuvat

• Turun yliopiston rehtori Kalervo Väänänen
  • Turun yliopiston palvelujohtaja Päivi Mikkola
  • Åbo Akademin rehtori Mikko Hupa
  • Åbo Akademin henkilöstöjohtaja Mika Wulff
  • Turun ammattikorkeakoulun rehtori Vesa Taatila
  • Turun ammattikorkeakoulun palvelujohtaja Sami Savolainen
  • Yrkeshögskolan Novian rehtori Örjan Andersson
  • Yrkeshögskolan Novian Turun yksikön johtaja Thomas Böckelman
  • sekä kaikkien korkeakoulujen opiskelijajärjestöjen edustajat

Myös median edustajilla on mahdollisuus osallistua sisäpyöräilytunnille.
Turkulaiset korkeakoulut käynnistivät keväällä 2015 yhteisen liikuntatoiminnan suunnittelun. Toiminta käynnistyy 29.8.

– Yhteistyön myötä turkulaisten korkeakouluopiskelijoiden liikuntatarjonta laajenee. Ohjattujen liikuntatuntien määrä nousee 100 viikkotuntiin. Jatkossa kaikille tulee mahdollisuus myös vesiliikuntaan, kun ammattikorkeakoululaisten lisäksi myös muut voivat jatkossa käyttää Ruiskadun uimahallia ja saunaa. Turun yliopiston Educariumin ja Iskerin liikuntatilat ovat kaikkien käytössä, samoin Åbo Akademin ja Novian kuntosalit, Joonas Niemi sanoo.

Yhteistyö mahdollistaa myös sen, että oppilaitoksissa opiskelevat voivat yhdessä harrastaa liikuntaa.

Korkeakoulujen liikuntapalveluja käyttää 10–15 prosenttia opiskelijoista. Palvelun käyttö maksaa 60 euroa lukuvuodessa tai 40 euroa lukukaudessa. Yksittäisten liikuntakurssien hinnat ovat 20–50 euroa.

Turun yliopisto, Åbo Akademi, Turun ammattikorkeakoulu, Yrkeshögskolan Novia, HUMAK ja DIAK päättivät vuosi sitten yhdistää voimansa liikuntapalvelujen järjestämisessä. Yhteistyö käynnistyy elokuun lopussa 2016.

– Monipuolisesta liikuntatarjonnasta löytyy ohjattua ryhmäliikuntaa, viisi kuntosalia, avoimia palloiluvuoroja sekä uintimahdollisuus. CampusSportin nettisivut ja liikuntatarjonta julkaistaan elokuussa, toimintaa suunnitellut koordinaattori Joonas Niemi sanoo.

Campus Sportin piirissä on reilu 40 000 opiskelijaa ja korkeakoulujen henkilökuntaan kuuluvaa.

Lisätietoja: koordinaattori Joonas Niemi, p. 046-9234332, joonas.niemi@utu.fi

Luotu 03.08.2016 | Muokattu 03.08.2016