Turun korkeakoulut yhdistivät liikuntapalvelunsa laajentaen tarjontaa

10.08.2016

Turun korkeakoulut ovat luoneet yhteiset liikuntapalvelut. CampusSport tarjoaa reilulle 40 000 opiskelijalle ja korkeakoulujen henkilökunnan jäsenelle laajat liikuntapalvelut.

​Turun yliopiston tiedote 10.8.2016

Turun yliopisto, Åbo Akademi, Turun ammattikorkeakoulu, Yrkeshögskolan Novia, HUMAK ja DIAK päättivät vuosi sitten yhdistää voimansa liikuntapalvelujen järjestämisessä. CampusSportin piirissä on reilu 40 000 opiskelijaa ja korkeakoulujen henkilökuntaan kuuluvaa.
Yhteistyö käynnistyy elokuun lopussa 2016.

– Yhteistyön myötä turkulaisten korkeakouluopiskelijoiden liikuntatarjonta laajenee. Monipuolisesta liikuntatarjonnasta löytyy ohjattua ryhmäliikuntaa, viisi kuntosalia, avoimia palloiluvuoroja sekä uintimahdollisuus.  Ohjattujen liikuntatuntien määrä nousee 100 viikkotuntiin, CampusSportin koordinaattori Joonas Niemi sanoo.

Yhteistyö mahdollistaa myös sen, että eri oppilaitoksissa opiskelevat voivat yhdessä harrastaa liikuntaa. Palvelun käyttö maksaa 60 euroa lukuvuodessa tai 40 euroa lukukaudessa. Yksittäisten liikuntakurssien hinnat ovat 20–50 euroa.
Korkeakoulujen liikuntapalveluja käyttää 10–15 prosenttia opiskelijoista.

Lisätietoja: koordinaattori Joonas Niemi, p. 046-9234332, joonas.niemi@utu.fi

Kaikki Turun yliopiston tiedotteet: www.utu.fi/tiedotteet