Turun Liikemiesyhdistys lahjoittaa Turun yliopistolle 20 000 euroa

23.05.2016

Lahjoitus kohdennetaan kauppatieteelliselle koulutusalalle.

​Turun yliopiston tiedote 23.5.2016

Turun Liikemiesyhdistys on 110-vuotisjuhlavuotensa kunniaksi päättänyt lahjoittaa Turun yliopistolle 20 000 euroa. Yhdistys kohdentaa lahjoituksen kauppatieteelliselle koulutusalalle. Lahjoitus tehtiin 23.5.2016.

Yhdistyksen toiminnanjohtaja Mika Hannula kertoo, että lahjoituksen taustalla on pitkäaikainen yhteistyö Turun kauppakorkeakoulun kanssa.

‒ Vuonna 1906 perustettu yhdistys oli aktiivisesti mukana, kun Turun kauppakorkeakoulu perustettiin vuonna 1950. Yhdistys on tukenut kauppakorkeakoulua läpi vuosikymmenien.

‒ Turun kauppakorkeakoulu on erittäin iloinen merkittävästä lahjoituksesta. Olemme kiitollisia myös monipuolisesta yhteistyöstä, joka tulee jatkumaan aktiivisena myös tulevaisuudessa. Alueellinen tuki on meille erityinen osoitus siitä, että tekemämme työ on merkityksellistä omalla vaikutusalueellamme ja menestyksemme yhteinen asia, sanoo kauppakorkeakoulun dekaani Markus Granlund.

Valtio on varautunut pääomittamaan suomalaisten yliopistojen 1.11.2014‒30.6.2017 keräämää pääomaa jopa kolminkertaisella summalla. Pääomittamiseen varattu summa on yhteensä 150 miljoonaa euroa. Turun yliopiston varainhankinnassa kerätään lahjoituksia yksityishenkilöiltä sekä yrityksiltä ja yhteisöiltä. Lahjoitetuilla varoilla tuetaan yliopiston toimintaa ja tavoitteita. Yli 10 000 euron lahjoituksen voi kohdentaa tietylle Turun yliopiston koulutusalalle. www.utu.fi/lahjoita

dekaani Markus Granlund, markus.granlund@utu.fi, p. 050 411 8588
Mika Hannula, mianhan@utu.fi, p. 050 348 6251

Kuvia lahjoitustilaisuudesta median käyttöön (Kuvat: Hanna Oksanen/Turun yliopiston viestintä):

Kuvassa: Turun Liikemiesyhdistyksen toiminnanjohtaja Mika Hannula, Turun Liikemiesyhdistyksen puheenjohtaja Matti Löyttyniemi, Turun Liikemiesyhdistyksen varapuheenjohtaja Heli Marjanen, Turun yliopiston rehtori Kalervo Väänänen ja Turun yliopiston varainhankintajohtaja Hannu Kokkonen.

Luotu 23.05.2016 | Muokattu 23.05.2016