Turun yliopisto avaa lukuvuotensa tiistaina 5.9.

31.08.2017

Turun yliopiston lukuvuosi käynnistyy tiistaina 5.9. avajaiskarnevaaleilla ja perinteisellä avajaisjuhlalla.

​Turun yliopiston tiedote 31.8.2017

Avajaiskarnevaalit on vauhdikas lukuvuoden avaus opiskelijoille ja henkilökunnalle. Karnevaalit järjestetään Yliopistonmäellä tiistaina 5.9. klo 12–14.

Musiikin ja karnevaalitunnelman lisäksi ohjelmaan kuuluvat vuoden opettajan, opintojakson ja kieliteon palkitsemiset sekä muun muassa Turun yliopiston rehtorin ja Turun yliopiston ylioppilaskunnan puheenjohtajan tervehdykset. Ylioppilaskunnan ainejärjestöt ja harrastusyhdistykset sekä yliopiston eri palveluyksiköt esittelevät toimintaansa.

Avajaisjuhlaa vietetään karnevaalien jälkeen. Ohjelma alkaa jumalanpalveluksella Turun tuomiokirkossa kello 15.15. Juhla jatkuu yliopiston päärakennuksessa kello 16.15 alkaen. Tilaisuudessa kuullaan rehtorin avajaispuhe ja Turun yliopiston ylioppilaskunnan ja henkilöstöjärjestöjen tervehdykset. Tilaisuudessa luovutetaan Turun yliopiston muistomitalit ja Turun Suomalaisen Yliopistoseuran väitöskirjapalkinnot.

Avajaispäivänä noin klo 16 lähetetään mediatiedote, jossa on rehtorin avajaispuhe ja tiedot palkintojen ja tunnustusten saajista.

viestintäjohtaja Anne Paasi
anne.paasi@utu.fi