Turun yliopisto ja Yle Turku aloittavat pitkäkestoisen yhteistyön

25.03.2014

Torstaista 27.3. alkaen Yle Turun Radion tiedetunnissa kuullaan asiaa yliopiston ajankohtaisista väitöksiä ja tutkimushankkeista.

Turun yliopiston tiedote 25.3.2014​

Ensimmäisen lähetyksen teemana on huumeet ja niiden mittaaminen ilmasta tai esimerkiksi hiusnäytteistä. Asiantuntijana on aiheesta hiljattain väitellyt fyysikko Jaakko Lehtinen.

– Turun yliopistot väitöksineen ovat meille toimittajille jo nyt tärkeä juttulähde. Uuden radio-ohjelman myötä saamme kuulla myös vireillä olevista tutkimuksista, kertoo Yle Turun Radion tuottaja Joona Haarala.

Tiedetunnin aikana Yle Turun KOP-kolmion studioon tulee vieraaksi Turun yliopiston asiantuntija. Tuntia täydentää dosentti Pentti Huovisen suosittu lääkäripakina.

– Turun yliopisto on panostanut voimakkaasti tieteen yleistajuistamiseen. Yhteistyön myötä Turun radion kuulijat pääsevät uusimman tiedon lähteille ja yliopiston tutkijoille avautuu uusi kanava tutkimustulosten jakamiseen, Turun yliopiston viestintäjohtaja Anne Paasi sanoo.

Yle Turun Radion tiedetunti lähetetään torstaisin klo 11–12. Ohjelmat ovat kuultavissa Turun Radion taajuksilla ja Yle Areenassa.

Luotu 25.03.2014 | Muokattu 19.07.2021