Turun yliopisto järjestää Taiteiden yönä ohjelmaa aikuisille ja lapsille

13.08.2014

Turun yliopisto järjestää Taiteiden yönä 14.8. ohjelmaa lapsille ja aikuisille. 7–10-vuotiaille on järjestetty työpaja, jossa taiteeseen tutustutaan itse tekemällä. Aikuiset pääsevät opastuskierroksella tutustumaan yliopiston taidekokoelmaan.

​Lapsille suunnatussa taidetyöpajassa kuvia katsotaan tarkasti ja pohditaan, mitä kaikkea niihin on kätketty ja miten eri tavoin meistä jokainen tulkitsee kuvia. Lapset pääsevät työpajassa myös taiteilemaan esimerkkimaalausten inspiroimina.

Opastuskierros tutustuttaa kuulijat kampuksen arkkitehtuuriin, ulkoveistoksiin sekä sisätiloissa sijaitsevaan taidekokoelmaan. Kierroksella tutustutaan muun muassa maamerkeiksi muodostuneisiin veistoksiin Genius ohjaa nuoruutta ja Big Bang Echo sekä nähdään Kuutti Lavosen ja Ukri Merikannon taidetta.

Molemmissa tapahtumissa on ollut ilmoittautuminen ja ne ovat täynnä. Toimittajat ovat tervetulleita seuraamaan työpajaa ja opastuskierrosta.

Osoite Maaherran makasiini, Henrikinkatu 10.

Kaikki Turun yliopiston tiedotteet: www.utu.fi/tiedotteet

Luotu 13.08.2014 | Muokattu 23.07.2021