Turun yliopisto kehittää hallinnon rakenteita

15.11.2013

Turun yliopistossa on ollut loppuvuodesta 2012 asti käynnissä hallinto- ja tukipalveluiden rakenteiden kehittäminen, josta on nyt valmistunut raporttiluonnos. Rakenteiden kehittäminen ei johda irtisanomisiin.

Turun yliopiston tiedote 15.11.2013​

Hallinto- ja tukipalveluiden toimintojen tarkastelulla pyritään sujuvoittamaan hallitusti yliopiston hallintoa. Työssä on alusta asti lähdetty siitä, että sillä ei tavoitella henkilökunnan vähentämistä irtisanomalla.

– Raportti ei sisällä henkilökunnan irtisanomista koskevia esityksiä. Tarkoituksena on toimintojen uudelleen järjestäminen, minkä yhteydessä hallinto- ja tukihenkilökuntaa voi siirtyä yksiköstä toiseen. Työn tuloksena hallinnollisia tehtäviä ei siirry tutkijoille tai opettajille, palvelujohtaja Päivi Mikkola kertoo.

Työtä on tehty osallistavin menetelmin esimerkiksi työpajoissa. Prosessin aikana on tehty paljon tausta- ja pohjatyötä. Keväällä kerättiin hyvin laajasti yliopiston eri ryhmiltä tietoa ja kehitysehdotuksia. Kesällä tehtiin tutustumisia muiden suomalaisyliopistojen vastaaviin toimintoihin.

Yliopistoyksiköt voivat antaa palautetta perjantaina 15.11. valmistuneesta raporttiluonnoksesta. Yliopiston hallitus käsittelee raporttia kokouksessaan 11.12.

Luotu 15.11.2013 | Muokattu 08.07.2021