Turun yliopisto on mukana Turun Itämeri-päivillä 1.‒5.6.2014

28.05.2014

Turun yliopisto esittelee Itämeri-aiheista toimintaansa yleisölle avoimissa ja elinkeinoelämälle suunnatuissa tapahtumissa. Lisäksi yliopiston asiantuntijat ovat esillä 2.6. järjestettävässä Itämeri-foorumissa.

​Turun yliopiston tiedote 28.5.2014

Turun yliopiston Itämeri-aiheista tutkimusta, koulutusta, kehitysprojekteja ja yhteistyötä esitellään Turun kaupungin osastolla muiden korkeakoulujen ja toimijoiden kanssa Turun Itämeri-päivillä Logomossa 3.‒4.6.

Itämeri-foorumi 2.6.2014 (Åbo Akademi, Arken, Tehtaankatu 2)

Turun yliopiston asiantuntijat osallistuvat seitsemänteen kansalliseen Itämeri-foorumiin 2.6.2014. Foorumissa keskustellaan Itämeren, Arktisen ja Luoteis-Venäjän strategioiden yhteisistä leikkauspinnoista. Turun yliopiston asiantuntijat toimivat puheenjohtajina tapahtuman teemafoorumeissa kello 13.30‒15.15:

• Yliopistoyhteistyö Itämeren alueella, pj. Pasi Malinen, professori, Turun yliopisto, Brahea-keskus
  • Kestävä ja vastuullinen Itämeren alueen tulevaisuus, pj. Petri Tapio, professori, Turun yliopisto, Tulevaisuuden tutkimuskeskus
Politiikka ja media, pj. Erkka Railo, yliopistonlehtori, Turun yliopisto

Itämeri-foorumin järjestää Centrum Balticum, jonka johtaja on Turun yliopiston kauppakorkeakoulun Pan-Eurooppa Instituutin johtaja, professori Kari Liuhto. Liuhto pitää puheenvuoron Itämeri-foorumin seminaarissa, joka järjestetään 2.6. kello 16.00 alkaen.

Pan-Eurooppa Instituutin julkaiseman Baltic Rim Economies -julkaisun tuore Varsinais-Suomi-erikoisnumero on jaossa Itämeri-päivillä. Itämeri-foorumilla 2.6. julkaistaan myös Turun yliopiston asiantuntijoiden artikkelikokoelma Baltic Sea region 2014 - Ten policy-oriented articles from scholars of the University of Turku. Teosta jaetaan Itämeri-päivillä.

Meriklusteriaamupäivä 4.6. klo 9.30‒12.30 (S/S Bore, Linnankatu 72)

Turun yliopiston merenkulkualan koulutus- ja tutkimuskeskus (MKK) järjestää seminaarin, joka on lähtölaukaus Turun yliopiston meriklusterin tutkimus-, kehittämis- ja innovaatio-ohjelmalle. Tilaisuuteen on kutsuttu yrityksiä ja muita yhteistyökumppaneita.

Studia Maritima -luento 4.6. klo 9.30‒10.30 (S/S Bore, Linnankatu 72)

MKK järjestää meriklusteriaamupäivässä kaikille avoimen yleisöluennon meriklusteriyritysten kansainvälistymisestä. Luennon pitää Finpron johtava konsultti Ulla Lainio. Tilaisuudessa esitellään myös Turun yliopiston meriklusterin tutkimus-, kehittämis- ja innovaatio-ohjelmaa.

Focus on Maritime Safety -seminaari meriturvallisuudesta 5.6.2014 (Auriga Business Center, Juhana Herttuan Puistokatu 21)

Turun yliopiston merenkulkualan koulutus- ja tutkimuskeskus (MKK) järjestää osana Turun Itämeri-päivien ohjelmaa konferenssin meriturvallisuudesta. Ohjelmassa kuullaan merenkulkualan asiantuntijoiden esityksiä ja paneelikeskustelu, jossa meriturvallisuusviranomaiset keskustelevat meriturvallisuudesta ja turvallisuusriskeistä Itämerellä.

Kaikki Turun yliopiston tiedotteet www.utu.fi/tiedotteet

Luotu 28.05.2014 | Muokattu 21.07.2021