Turun yliopisto viettää vuosijuhlaansa Kalevalan päivänä

23.02.2018

Turun yliopisto juhlistaa 98:tta vuosijuhlaansa Kalevalan päivänä 28.2. kello 18 Akatemiatalossa. Juhlassa julkistetaan muun muassa Vuoden alumni. Juhlapuhuja, yrittäjyyden ja liiketoimintaosaamisen professori, Anne Kovalainen pureutuu työn muutokseen sekä yliopiston rooliin tuon murroksen äärellä.

Turun yliopiston tiedote 23.2.2018

Vuosijuhla järjestetään muutaman vuoden tauon jälkeen jälleen Akatemiatalossa (Rothoviuksenkatu 2).

Ohjelmassa on rehtori Kalervo Väänäsen tervehdys sekä professori Anne Kovalaisen pitämä juhlapuhe. Juhlassa myös julkistetaan Vuoden alumni sekä luovutetaan Phoenix Univertitatis Turkuensis -kunniamerkki ja kaksi Turun Yliopiston perustamisen suurten muistomitalia. Juhlassa sopraano Riikka Sirén ja pianisti Pasi Helin esittävät Ralf Gothónin sovittamat Viisi suomalaista kansanlaulua.

Turun Suomalainen Yliopistoseura perusti maailman ensimmäisen suomenkielisen yliopiston, Turun Yliopiston,  Kalevalan päivänä vuonna 1920. Yhteensä 22 040 suomalaista osallistui kansalaiskeräykseen uuden yliopiston perustamiseksi.

Vuosijuhlapäivänä medialle lähetetään tiedote, jossa kerrotaan Vuoden alumnin henkilöllisyys sekä kunniamerkkien saajat.

Lisätietoja: viestintäjohtaja Anne Paasi, p. 040 735 4858, anne.paasi@utu.fi

Kaikki Turun yliopiston tiedotteet: www.utu.fi/tiedotteet